رفع معضل ترافیک تنها بر عهده شهرداری نیست

شهردار زنجان با اشاره به اینکه رفع معضل ترافیک تنها بر عهده شهرداری نیست، گفت: علاوه بر شهرداری بخش راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، فرمانداری و استانداری به عنوان رؤسای شورای ترافیک شهر و استان مسئول این حوزه هستند و می‌توانند در آن مداخله کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، علیرضا فیروزفر امروز _دوشنبه شانزدهم بهمن_ در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه‌های مهم و در دست اجرای زنجان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با ایجاد خطوط منظم حمل و نقل شهری در زنجان تا یک ماه آینده به این بخش سر و سامان خواهیم داد و باید از مردم زنجان به خاطر اینکه در سال‌های گذشته به لحاظ حمل و نقل عمومی در مشکل و معضل ترافیک بودند، عذرخواهی کنیم.

وی با بیان اینکه هیچ شهری در ایران مدیر ترافیک ندارد، افزود: آشفتگی ترافیکی شهرها ناشی از خلأ این مدیریت است.

شهرداری مدیر ترافیک نیست

شهردار زنجان با اشاره به اینکه رفع معضل ترافیک تنها بر عهده شهرداری نیست، گفت: علاوه بر شهرداری بخش راهنمایی و رانندگی نیروی انتظامی، فرمانداری و استانداری به عنوان رؤسای شورای ترافیک شهر و استان مسئول این حوزه هستند و می‌توانند در آن مداخله کنند.

فیروزفر با بیان اینکه اگر قرار است شهرداری مدیر ترافیک شهر باشد با اطمینان قول می‌دهم که در عرض یک سال می‌تواند این مسئله را ساماندهی کند، تاکید کرد: اما این مهم امکان‌پذیر نیست، چون سازمان‌های دیگر هم مداخله می‌کنند.

وی در خصوص جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر گفت: برای شهرداری جمع کردن متکدیان راحت‌ترین کار است، اما متأسفانه هر چقدر ما جمع می‌کنیم ساماندهی نمی‌شود با وجود اینکه طبق قانون وظیفه شهرداری صرفاً فقط جمع‌آوری متکدیان است، اما ساماندهی آن بر عهده دستگاه‌های دیگر است.

بیشتر تکدی‌گران غیر بومی هستند

شهردار زنجان با بیان اینکه مردم باید در این موضوع ارگان‌های ذی‌ربط را حمایت و همراهی کنند، تاکید کرد: از مردم می‌خواهیم از متکدیانی که سر چهارراه‌ها و معابر اقدام به فروش اقلام می‌کنند چیزی نخرند، چون آنها نیازمند نیستند، بلکه مافیا در این حوزه هستند و از شهرهای دیگر به زنجان می‌آیند.

فیروزفر با اشاره به اینکه بهزیستی و کمیته امداد موظف به ساماندهی افراد نیازمند هستند، تصریح کرد: نیازمندان واقعی به جای تکدی‌گری در سطح معابر باید به این نهادها مراجعه کنند.

وی از جمع‌آوری ۱۹۸ نفر از متکدیان در چهار ماه اخیر خبر داد و گفت: آنچه که قابل توجه است این بود که ۸۲ درصد آن‌ها تکراری هستند، چون پس از جمع‌آوری دوباره به چرخه وارد می‌شوند.

شهردار زنجان همچنین با اشاره به روند پیشرفت پروژه‌های در دست اجرا اضافه کرد: در برخی از پروژه‌ها مثل شهیدان کریمی زیرساخت‌ها تنها مانع پروژه محسوب می‌شود، اگرچه تعلل و تأخیر چنین پروژه‌هایی ذاتی و اجتناب ناپذیر است چون طرح و اجرا همزمان با هم انجام می‌گیرد.

فیروزفر البته این را هم گفت که پروژه شهیدان کریمی را باید پروژه‌های شهیدان کریمی نامید، چون در چند نقطه شهر چند پروژه جداگانه اجرا و مجموع آن‌ها این پروژه را تشکیل می‌دهد.

وی در خصوص بوستان شهر هم گفت: هر آنچه که دست و پاگیر بوده رفع شده و از این پس هیچ بهانه فنی برای اجرای این طرح نداریم و اگر مشکل خاصی پیش نیاید مرداد یا شهریور سال آینده به طور کامل با فضای سبز آن به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار زنجان در پاسخ به سوال ایمنا، به پروژه سبز میدان هم اشاره کرد و گفت: عبور محور زینبیه از این پروژه ادامه روند آن را مسئله‌ساز کرده چون طبق طرح مصوب پروژه سبز میدان این معبر باید مسدود شود و ترافیک آن با هدایت به دور سبز میدان انجام شود.

فیروزفر با بیان اینکه نزدیک به ۸ ماه است که منتظر تعیین تکلیف یک معبر هستیم تا ضلع شمالی آن هم به سرانجام برسد، اذعان کرد: آخرین تصمیمات گرفته شده این است که اجرای موقت مسدود سازی و پایش طرح انجام گیرد.

وی با تاکید بر اینکه پروژه تالار شهر هم به مرحله پایان نازک کاری رسیده است، تصریح کرد: اگر معبر زینبیه تعیین تکلیف شود، تکمیل پروژه سبز میدان بیشتر از ۴ تا ۵ ماه طول نخواهد کشید.

شهردار زنجان با بیان اینکه فکر نمی‌کردم در پایان دو سال این عملکرد را از شهرداری داشته باشم، گفت: اقداماتی که در این مدت انجام گرفته است اگر منصفانه در مقایسه با سال‌های گذشته ارزیابی شود، به خوبی مشخص می‌شود که کارهای انجام شده بسیار قابل توجه است.

کد خبر 725885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.