صادرات ۱۲۵ هزار تن تخم‌مرغ در سال‌ جاری

وزیر جهاد کشاورزی از صادرات ۱۲۵ هزار تن تخم‌مرغ در سال‌ جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی نیکبخت، امروز _سه‌شنبه هفدهم بهمن_ در جمع خبرنگاران در یاسوج اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ۱۲ هزار خانوار عشایری و بیش از ۷۰ هزار نفر جمعیت است.

وی افزود: برای اینکه اتفاقات سال ۱۴۰۰ و سال ۱۴۰۱ برای عشایر تکرار نشود، نهاده شش‌ماهه و هشت‌ماهه به عشایر داده می‌شود که در زمستان بتوانند کار تعلیف دام را انجام دهند.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: به سمت تولید حمایتی از عشایر می‌رویم تا مشکلات موجب نشود دام آن‌ها وارد کشتارگاه شود و عشایر بتوانند دام خود را حفظ کند.

وی از توزیع ۱۳۰ هزار تن نهاده دامی مدت‌دار از ابتدای سال جاری تاکنون به عشایر خبر داد و تصریح کرد: در توزیع نهاده دامی سقف نداریم و اگر عشایر بیشتر هم بخواهند، در اختیار آن‌ها قرار خواهیم داد.

نیکبخت خاطرنشان کرد: به‌طور معمول در طول یک‌سال هشت میلیون دام در کشتارگاه‌های رسمی کشتار می‌شد، اما در سال ۱۴۰۰، ۱۷ میلیون و در سال ۱۴۰۱ نیز ۱۷ میلیون و ۹۰۰ هزار دام کشتار شد و آسیب شدیدی به عشایر وارد شد، از این‌رو در حال حرکت به سمتی هستیم که جامعه عشایری را بازسازی کنیم.

وی افزود: در دهه فجر سال جاری پنج هزار طرح در بخش کشاورزی کشور افتتاح می‌شود که ۴۰ همت برای بهره‌برداری از این طرح‌ها هزینه شده است و بخشی از این اعتبارات سرمایه خود مردم بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: توصیه می‌کنیم که نگاه‌ها در بخش کشاورزی فقط به اعتبارات دولتی و بانک‌ها نباشد و ثروت و سرمایه در دست مردم باید مدیریت شود و آن را وارد بخش‌های کشاورزی کنیم.

وی تصریح کرد: به هر استان که می‌رویم انگیزه خوبی برای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی وجود دارد و با توجه به تاکیداتی که مقام معظم رهبری بر معیشت و سفره مردم دارند، سفره مردم همین بخش کشاورزی است و تمام تلاش ما در وزارت جهاد کشاورزی این است که شرمنده مردم و مقام معظم رهبری نشویم.

عضو هیئت دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: می‌توانیم در کشور نیاز گوشت را تولید کنیم و برای حمایت از تولیدکنندگان و صادرات هیچ محدودیتی نداریم‌، در صنعت تخم‌مرغ، ۱۲۵ هزار تن صادرات داشتیم که در گذشته صادرات تخم‌مرغ به ۴۰ هزار تن هم نمی‌رسید.

نیکبخت با اشاره به اینکه در کنار واردات تولید هم خواهیم داشت، افزود: جایی که ناچاریم محصولی را وارد کنیم در کنار آن تولید هم خواهیم داشت.

کد خبر 726056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.