تشدید نوسانات دمایی در اصفهان/ثبت دمای زیر صفر در ۳۰ شهر استان

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به کاهش دو تا سه درجه‌ای کمینه دما در بیشتر مناطق و افزایش بین دو تا سه درجه بیشینه دمای هوا در شرق استان از شرایط بارش پراکنده برف موقتی از اواسط هفته خبر داد.

نوید حاجی‌بابایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر جوی پایداری طی دو روز آینده بر روی استان است.

وی افزود: بر این اساس وضعیت جوی در بیشتر مناطق صاف تا کمی ابری و گاهی وزش باد پیش‌بینی می‌شود، از اواسط روز دوشنبه به سبب گذر موج ناپایداری بر روی استان شرایط افزایش ابر و وزش باد در بیشتر مناطق به ویژه در نواحی غربی افزایش پیدا می‌کند، طی این روز شرایط بارش پراکنده برف موقتی نیز وجود دارد.

معاون پیش‌بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت آینده کمینه دما در بیشتر مناطق استان بین دو تا سه درجه کاهش و بیشینه دمای هوا در شرق دو تا سه درجه افزایش خواهد داشت، گفت: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۰ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۳- درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

وی با اشاره به ثبت کاهش کمینه دمای زیر صفر در ۳۰ شهرستان اصفهان، خاطر نشان کرد: خوروبیابانک با بیشینه دمای ۱۲ درجه سانتی‌گراد و بویین میاندشت با دمای ۱۲- درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.

کد خبر 725250

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.