۱۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
واکنش سوریه به تجاوز آمریکا

وزارت دفاع و وزارت امور خارجه سوریه نسبت به حمله شب گذشته آمریکا به مواضعی در خاک این کشور واکنش نشان دادند و این حملات را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، وزارت دفاع و وزارت امور خارجه سوریه نسبت به حمله شب گذشته آمریکا به مواضعی در خاک این کشور واکنش نشان دادند و این حملات را محکوم کردند.

در بیانیه وزارت دفاع سوریه در این باره آمده است: نیروهای اشغالگر آمریکایی به مناطق و شهرک‌هایی در شرق سوریه و نزدیک مرز با عراق حمله کردند.

طبق گزارش خبرگزاری «سانا»، این وزارتخانه همچنین اعلام کرد: تجاوز هوایی آمریکا به مواضع و شهرها در شرق سوریه منجر به شهادت و مجروح شدن چندین غیرنظامی و نظامی و وارد شدن خسارات مالی قابل توجهی شد.

وزارت دفاع سوریه: حمله آمریکا موید همدستی نیروهای نظامی این کشور با داعش است

در ادامه این بیانیه آمده است: منطقه‌ای که حملات آمریکا در شرق سوریه آن را هدف قرار داد، همان منطقه‌ای است که ارتش سوریه با بقایای گروه تروریستی داعش می‌جنگد. این اتفاق مؤید همدستی و هم‌پیمانی آمریکا و نیروهای نظامی آن با این سازمان (داعش) است.

وزارت دفاع سوریه همچنین ادامه داد: این تجاوز همچنین تأیید می‌کند که آمریکا در تلاش است تا داعش را به عنوان بازوی میدانی خود در سوریه و عراق با تمام ابزارهای کثیف احیا کند.

در این بیانیه همچنین تاکید شده است: این تجاوز آمریکا هیچ توجیهی جز تلاش برای تضعیف توانایی ارتش سوریه و متحدانش در زمینه مبارزه با تروریسم ندارد، اما ارتش به دفاع از سرزمین و مردم سوریه و ضربه زدن به همه سازمان‌ها ادامه خواهد داد و در این راه به اینکه حامیان آن‌ها چگونه تلاش می‌کنند مانع از دستیابی به این هدف شوند، توجهی نخواهد کرد.

وزارت دفاع سوریه در ادامه اضافه کرد: اشغال بخش‌هایی از خاک سوریه توسط نیروهای آمریکایی نمی‌تواند ادامه پیدا کند و نیروهای مسلح کشور به جنگ خود علیه تروریسم تا نابودی آن ادامه خواهند داد و مصمم به آزادسازی تمام خاک سوریه از هرگونه تروریسم و اشغالگری هستند.

وزارت خارجه سوریه: تجاوز آمریکا موجب تشدید نزاع در خاورمیانه می‌شود

وزارت خارجه سوریه در واکنش به حمله آمریکا اعلام کرد: تجاوز اخیر آمریکا به کارنامه تجاوزات این کشور علیه حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه اضافه می‌شود. آمریکا مجدد ثابت کرد که منشأ اصلی بی‌ثباتی در جهان است و نیروهایش امنیت و صلح بین‌المللی را تهدید می‌کنند.

به نقل از الجزیره، در این بیانیه آمده است: ما با بهانه‌ها و اکاذیب دولت آمریکا برای توجیه این تجاوز مخالف هستیم. کاری که آمریکا کرده است، موجب تشدید خطرناک نزاع در خاورمیانه می‌شود.

وزارت دفاع سوریه نیز در بیانیه‌ای در واکنش به تجاوزات بامداد امروز (شنبه) آمریکا به مناطقی در شرق این کشور، این حملات را محکوم و آن را نشانه‌ای دیگر بر همدستی واشنگتن با گروه تروریستی داعش و تلاش برای احیای دوباره آن دانست.

پیش از این ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) اعلام کرد در پاسخ به کشته شدن سه نظامی خود در حمله هفته گذشته به پایگاه این کشور در خاک اردن، مواضعی را در سوریه و عراق هدف قرار داده است.

سنتکام مدعی هدف قرار دادن ۸۵ موضع در این تجاوزات شد.

همچنین مقاومت اسلامی عراق صبح امروز اعلام کرد با پهپاد و موشک پایگاه التنف و روستای الخضراء، محل استقرار نیروهای آمریکایی در سوریه را هدف قرار داده است.

کد خبر 725187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.