بیشتر پایگاه‌های مورد حمله آمریکا از قبل خالی بودند

به گزارش شبکه المیادین، پیش از حمله بامداد امروز آمریکا به مواضعی در عراق و سوریه، بسیاری از این پایگاه‌ها تخلیه شده بودند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از المیادین یحیی رسول عبدالله، سخنگوی فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق با بیان اینکه شهرهای القائم و مناطق مرزی عراق مورد حملات هوایی هواپیماهای آمریکایی قرار گرفتند، اظهار کرد: این حملات زمانی انجام شده که عراق در تلاش است تا ثبات منطقه را تضمین کند.

وی افزود: این حملات آشکارا حاکمیت عراق را نقض می‌کند، تلاش‌های دولت عراق را تضعیف می‌کند و تهدیدی مهم است که می‌تواند عراق و منطقه را به عواقب بسیار بدی دچار کند.

عبدالله اعلام کرد که پیامدهای این اقدامات شدید خواهد بود و امنیت و ثبات عراق و منطقه را به خطر می‌اندازد.

یکی از مقامات وزارت کشور عراق به خبرگزاری فرانسه گفت که بر اساس اطلاعات اولیه، حمله آمریکایی‌ها یک انبار سلاح‌های سبک را هدف قرار داده است. هم‌زمان یکی از مقامات حشد الشعبی عراق در گفت‌وگو با همین خبرگزاری تاکید کرد که بمباران منطقه القائم تلفات جانی نداشته است.

به گفته المیادین بیشتر مکان‌های مورد هدف قبل از تجاوز تخلیه شده بودند.

در نتیجه این تجاوز، خبرنگار المیادین در حلب از قطع کامل برق در دیرالزور خبر داد.

همچنین خبرنگار المیادین در عراق از دو شهید غیرنظامی در تلفات اولیه تجاوز به القائم و عکاشات خبر داد.

حمله داعش به ارتش و حشد الشعبی

یک منبع امنیتی عراقی تأیید کرد که ارتش و نیروهای حشد الشعبی با اعضای داعش در بزرگراه منطقه السکار در غرب الانبار درگیر شدند.

در بیانیه شبکه نُجَباء عراق آمده است که داعش پس از تجاوزات آمریکا به عراق از فرصت استفاده کرده و در منطقه کیلومتر ۱۶۰ در بزرگراه السکر به ارتش و حشد الشعبی حمله کرد.

به گزارش المیادین در روز جمعه، آمریکا در اقدامی تلافی‌جویانه در پاسخ به کشته شدن سه سرباز آمریکایی در اردن به مناطق مختلف عراق و سوریه حمله کرد.

سنتکام ایالات متحده ادعا می‌کند که نیروهایش بیش از ۸۵ هدف را در عراق و سوریه با هواپیماهای متعدد از جمله بمب‌افکن‌های دوربرد هدف قرار دادند.

این سازمان مدعی است که تأسیساتی از جمله «عملیات فرماندهی و کنترل، مراکز اطلاعاتی، موشک‌ها، موشک‌ها، انبارهای پهپادها، تأسیسات زنجیره تأمین متعلق به نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی» را هدف قرار داده است. به گفته یک مقام وزارت دفاع، در این حمله تهاجمی از بمب‌افکن‌های دوربرد B-1B Lancer استفاده شده است، علاوه بر این یک مقام ارشد دولت آمریکا تصریح کرد که تاکنون هیچ برنامه‌ای از سوی آمریکا برای انجام حملات در داخل ایران وجود ندارد.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که حملات نظامی به تأسیسات در عراق و سوریه را هدایت کرده است. بایدن در بیانیه‌ای گفت: پاسخ ما امروز آغاز شد و در زمان‌ها و مکان‌هایی که ما انتخاب می‌کنیم ادامه خواهد داشت. ایالات متحده به دنبال درگیری در خاورمیانه یا هیچ جای دیگر در جهان نیست. اما اگر به یک آمریکایی آسیب بزنید، ما پاسخ خواهیم داد.

به گزارش ایمنا، «جان کربی» شامگاه جمعه به وقت محلی پس از حمله ارتش این کشور به مواضع در عراق و سوریه مدعی شد قبل از آغاز حملات در عراق دولت این کشور را مطلع کرده بود.

سخنگوی دولت بایدن همچنین اعلام کرد: به سه تأسیسات در عراق و چهار تأسیسات در سوریه حمله کردیم و پنتاگون در حال انجام ارزیابی نتایج است.

کربی در عین حال مدعی شد: اما ما معتقدیم که حملات موفقیت‌آمیز بود.

کد خبر 725117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.