حملات آمریکا در روزهای آتی در خاورمیانه ادامه خواهد داشت

روزنامه نیویورک تایمز به نقل از مقام‌های آمریکایی مدعی شد که ایالات متحده در روزهای آتی حملات دیگری در خاورمیانه انجام خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز بامداد امروز _شنبه چهاردهم بهمن_ به نقل از «یک مقام کاخ سفید» نوشت: آمریکا ممکن است در روزهای آتی حمله به اهداف و تأسیسات گروه‌های شبه‌نظامی را گسترش دهد.

نیویورک تایمز با اشاره به اینکه «آمریکا به هیچ هدفی در ایران حمله نکرد» نوشت که واشنگتن تلاش کرد تا پیام بازدارندگی ارسال و در عین حال تنش‌ها را با دقت کنترل کند.

شبکه خبری سی. ان. ان آمریکا هم به نقل از یک مقام ارشد دولت جو بایدن هم‌زمان با آغاز حملات ارتش این کشور به سوریه و عراق اعلام کرد: هیچ حمله‌ای به داخل خاک ایران انجام نخواهیم داد.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا بامداد امروز اعلام کرد: امروز به دستور من، نیروهای نظامی آمریکا به اهدافی در تأسیسات عراق و سوریه که سپاه پاسداران و شبه‌نظامیان ایران برای حمله به نیروهای آمریکایی از آن استفاده می‌کردند، حمله کردند.

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام اعلام کرد: ایالات متحده آمریکا بیش از ۸۵ هدف را در حملات هوایی تلافی جویانه در عراق و سوریه و اهداف سپاه پاسداران و گروه‌های وابسته مورد هدف قرار داد.

فرماندهی مرکزی آمریکا در منطقه موسوم به سنتکام عصر جمعه به وقت محلی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: ساعت ۱۶ (EST) دوم فوریه، نیروهای فرماندهی مرکزی ایالات متحده (CENTCOM) حملات هوایی را در عراق و سوریه علیه نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و گروه‌های شبه نظامی وابسته به آن انجام دادند.

سنتکام مدعی شد: نیروهای ارتش ایالات متحده بیش از ۸۵ موضع را با هواپیماهای متعدد از جمله بمب‌افکن‌های دوربرد که از ایالات متحده پرواز کردند، هدف قرار دادند.

سنتکام همچنین ادعا کرد که در این حملات هوایی بیش از ۱۲۵ مهمات (بمب) دقیق به کار گرفته شد و مراکز فرماندهی و کنترل عملیات‌ها، مقرها و مراکز اطلاعاتی، راکتی و موشکی، انبارهای ذخیره پهپادها و تأسیسات لجستیکی (زنجیره تأمین تدارکات و مهمات) گروه‌های تحت حمایت ایران هدف قرار گرفته‌اند.

حملات آمریکا به تلافی حمله به پایگاهش در اردن و کشته شدن سه آمریکایی و زخمی شدن بیش از ۴۰ تن دیگر انجام شد.

کد خبر 725072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.