بارش برف و باران تا چهارشنبه ادامه دارد / محسوس‌تر شدن سرمای زمستان

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به اینکه با توجه به میزان بارش برف و وزش باد، احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی و شمالی وجود دارد، گفت: در شرق و جنوب شرق کشور، افت محسوس دما پیش‌بینی می‌شود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بعضی مناطق گلستان، خراسان شمالی، خراسان رضوی و ارتفاعات البرز شرقی، بارش برف و باران و در بعضی مناطق جنوب سیستان و بلوچستان، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: طی امروز در بخش‌هایی از دامنه‌های جنوبی البرز و مناطق مرکزی و شرق کشور، وزش باد شدید و احتمال خیزش گرد و خاک دور از انتظار نیست و با توجه به میزان بارش برف و وزش باد، احتمال وقوع بهمن در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی و شمالی وجود دارد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: طی روزهای شنبه و یکشنبه در بعضی نقاط غرب و شمال غرب، بارش پراکنده برف و وزش باد رخ خواهد داد و در سایر مناطق کشور آسمان صاف خواهد بود.

ضیائیان ادامه داد: دوشنبه در بعضی نقاط شمال غرب، غرب و ارتفاعات البرز مرکزی، بارش برف و باران پیش‌بینی می‌شود و سه‌شنبه با ورود سامانه جدید بارشی، در غرب، شمال غرب، سواحل دریای خزر، بعضی مناطق واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و شمال شرق کشور، بارش برف، باران و وزش باد رخ می‌دهد.

وی گفت: چهارشنبه سامانه بارشی در شمال شرق فعالیت خواهد داشت و به تدریج از مرزهای شرقی خارج خواهد شد؛ طی امروز و فردا در نیمه غربی دامنه‌های جنوبی البرز و نوار شرقی و طی روزهای یکشنبه تا سه‌شنبه در شرق و جنوب شرق کشور، افت محسوس دما پیش‌بینی می‌شود و طی سه روز آینده خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد، با بیشینه ۷ و کمینه ۶- درجه سانتی‌گراد است و روز یکشنبه، آسمان صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با بیشینه ۹ و کمینه ۶- درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 725051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.