نیویورک میزبان اولین آسمان‌خراش تمام‌الکتریکی/ طرح شهروند هوشمند به مصرف انرژی در آمستردام

جدیدترین خبرهای شهرهای جهان ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، «اجرای طرح «شهروند هوشمند به مصرف انرژی» در آمستردام»، «اجرای طرح توسعه اقتصاد دایره‌ای در پایتخت استونی»، «تبدیل انرژی تلف‌شده به گرمایش پایدار در بریتانیا»، «تأسیس مرکز بازیافت جدید در کالیفرنیا»، «نیویورک میزبان اولین آسمان‌خراش تمام‌الکتریکی جهان»، «محاصره پاریس توسط کشاورزان معترض»، «جایگزینی گاز با انرژی زمین‌گرمایی در بوستون»، «توسعه «تونل خدمات» هلسینکی برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر»، «گسترش شبکه تراموا در منچستر تا سال ۲۰۲۷ میلادی» و «تداوم خدمات بلیت ۴۹ یورویی آلمانی در سال جدید» را در این بسته خبری مدیریت شهرهای جهان ایمنا بخوانید.

اجرای طرح «شهروند هوشمند به مصرف انرژی» در آمستردام

شهرداری آمستردام برای شهروندان هوشمند به مصرف انرژی طرحی را به راه انداخته است که بر اساس آن شهروندان می‌توانند ایده‌ها و نوآوری‌های خود را در رابطه با کاهش مصرف انرژی ارائه دهند و سپس مسئولان با ارائه تسهیلات، ابزار و متخصصان، همچنین جایزه پنج هزار یورویی، آن‌ها را حمایت خواهد کرد.

آمستردام یک صندوق موسوم به رهبران انرژی (Het Energie KoplopersFonds) را راه‌اندازی کرده است که قصد دارد از ایده‌ها و ابتکاراتی که منجر به صرفه‌جویی در انرژی یا تولید انرژی پاک در سطح محله و جامعه می‌شود، حمایت کند؛ هریک از ساکنان می‌توانند ایده‌های مرتبط با انرژی خود را به صندوق ارائه کنند و در صورت تأیید، حداکثر پنج هزار یورو برای اجرای آن دریافت خواهند کرد.

این صندوق به دنبال الهام بخشیدن به مردم و ایجاد رهبران انرژی در سطح جامعه بر خلاف رویکرد اجباری به‌طور معمول از بالا به پایین سیاست‌های انرژی دولت است. در این مورد، مقامات فقط می‌خواهند به طرح‌های روند انتقال انرژی مردم گوش دهند، آن‌ها را تشویق کنند و روند اجرای نظرات را تسهیل کنند.

نیویورک میزبان اولین آسمان‌خراش تمام‌الکتریکی جهان/ محاصره پاریس توسط کشاورزان معترض

اجرای طرح توسعه اقتصاد دایره‌ای در پایتخت استونی

دولت تالین استونی پیش‌نویس طرحی را به شورای شهر ارائه کرده است تا آماده‌سازی طرح توسعه اقتصاد دایره‌ای تالین ۲۰۳۵ را آغاز و هم‌زمان یک حوزه فعالیت اختصاصی اقتصاد دایره‌ای جدید را در استراتژی تالین معرفی کند. این طرح توسعه سهم قابل‌توجهی در دستیابی به هدف استراتژیک «دگرگونی سبز» استراتژی تالین ۲۰۳۵ خواهد داشت و از فوریه ۲۰۲۴ تا ژوئن ۲۰۲۵ تهیه خواهد شد؛ این طرح همچنین فرصتی برای شفاف‌سازی معنای اقتصاد دایره‌ای در سراسر مدیریت شهر است تا دیدگاه‌ها تنها به مدیریت زباله محدود نشود.

طرح توسعه، چگونگی کمک اقتصاد دایره‌ای به دستیابی به اهداف سایر زمینه‌ها و بالعکس را ایجاد و تشریح خواهد کرد. علاوه بر این، بررسی می‌کند که چگونه حوزه اقتصاد دایره‌ای از کاهش انتشار کربن تا ۴۰ درصد نسبت به سطوح سال ۲۰۰۷ و دستیابی به بی‌طرفی آب‌وهوایی تا سال ۲۰۵۰ حمایت می‌کند.

نیویورک میزبان اولین آسمان‌خراش تمام‌الکتریکی جهان/ محاصره پاریس توسط کشاورزان معترض

تبدیل انرژی تلف‌شده به گرمایش پایدار در بریتانیا

صندوق شبکه گرمایش سبز بریتانیا ۸۰.۶ میلیون پوند بودجه اضافی در اختیار شبکه‌های گرمایش در لندن، جنوب غرب و شمال کشور قرار داده است. این بودجه توسط مدیریت سرمایه‌گذاری شبکه حرارتی کشور به نمایندگی از دولت بریتانیا ارائه می‌شود و حامی پروژه‌هایی است که انرژی گرمایی تلف‌شده حاصل از صنایع و عملیات فاضلاب را مهار می‌کنند؛ بودجه اختصاص‌یافته همچنین پمپ‌های حرارتی گرمایش کم‌کربن را برای ساختمان‌های سراسر لندن فراهم می‌آورد.

انرژی تلف‌شده فراوانی در فرآیندهای مختلف صنعتی و حتی روزانه تولید می‌شود؛ برای مثال یکی از محصولات جانبی فرآیندهای تولید و دفع زباله‌های انسانی، گرمای زباله است که می‌تواند برای تولید گرمایش کم‌هزینه و کم‌کربن مورد استفاده قرار گیرد.

بریتانیا در این راستا پروژه‌هایی را با هدف استفاده از گرمای تلف‌شده حاصل از فاضلاب و فرآیندهای صنعتی معرفی کرده است که از فناوری پمپ حرارتی برای کربن‌زدایی توسعه‌های موجود، خانه‌های جدید و یکی از قطب‌های جدید لندن استفاده می‌کنند.

نیویورک میزبان اولین آسمان‌خراش تمام‌الکتریکی جهان/ محاصره پاریس توسط کشاورزان معترض

تأسیس مرکز بازیافت جدید در کالیفرنیا

یک شرکت مدیریت زباله در کالیفرنیا، یک مرکز بازیافت ۳۵ میلیون دلاری جدید در شهر سانتا رزا در ایالت کالیفرنیا افتتاح کرد؛ در این مرکز زباله‌ها به بهترین شکل دسته‌بندی، مرتب و بازیافت می‌‎شوند.

مرکز فوق مدرن بازیافت در شهر سانتا رزا در ایالت کالیفرنیا دارای ۱۰۹ تسمه نقاله مرتب‌سازی است، طول این تسمه‌ها از ابتدا تا انتها یک مایل و نیم است و به بازیافت مواد بر اساس نوع و اندازه کمک می‌کند، ۳۵ نیروی انسانی نیز به مرتب‌سازی و نظارت بر ایستگاه‌های بازیافت مجهز به فناوری پیشرفته کمک می‌کنند تا از کیفیت و به احداکثر رساندن بازیابی مواد قابل بازیافت اطمینان حاصل کنند؛ با تأسیس مرکز بازیافت جدید در شهر سانتا رزا در کالیفرنیا، مقوا، پلاستیک، کاغذ و به ویژه فلز بازیافت می‌شوند و به محصولات جدید تبدیل می‌شوند، در این صورت در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌شود و میزان انتشار کربن نیز کاهش پیدا می‌کند.

نیویورک میزبان اولین آسمان‌خراش تمام‌الکتریکی جهان/ محاصره پاریس توسط کشاورزان معترض

نیویورک میزبان اولین آسمان‌خراش تمام‌الکتریکی جهان

اولین آسمان‌خراش تمام الکتریکی جهان در بروکلین نیویورک ساخته شد و به بهره‌برداری رسید. ساخت این آسمان‌خراش تمام الکتریکی ۴۴ طبقه در یک محله به‌سرعت در حال رشد مرکز بروکلین به پایان رسید که نمادی از نوآوری آینده در شهر نیویورک است؛ این برج مسکونی با توجه به نگرانی‌های آب‌وهوایی امروزی، بدون استفاده از سوخت فسیلی عمل می‌کند و گامی خوش‌بینانه به سمت پایداری زیست‌محیطی و کاهش انتشار کربن به‌شمار می‌رود.

سازه تمام‌الکتریکی بروکلین پس از تکمیل، نه‌تنها برای نیویورک، بلکه برای کل صنعت نقطه عطفی محسوب می‌شود و یک الگو برای ساختمان‌های الکتریکی خواهد بود تا به هدف خود برای کار با انرژی صددرصد تجدیدپذیر دست پیدا کنند. این ساختمان نشان‌دهنده آینده زندگی پایدار است.

نیویورک میزبان اولین آسمان‌خراش تمام‌الکتریکی جهان/ محاصره پاریس توسط کشاورزان معترض

محاصره پاریس توسط کشاورزان معترض

کشاورزان فرانسوی دولت این کشور را تحت فشار قرار داده‌اند تا به درخواست‌های آن‌ها برای دستمزد بیشتر برای محصولاتشان، کاهش تشریفات زیست‌محیطی و حمایت در برابر واردات ارزان پاسخ دهد. دو اتحادیه بزرگ کشاورزان فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کردند که اعضای مستقر آن‌ها در مناطق اطراف پاریس، از بعدازظهر روز دوشنبه تمام جاده‌های اصلی به پایتخت را مسدود می‌کنند تا شهر را در محاصره قرار دهند؛ آن‌ها برای چندین روز متوالی با ریختن زباله‌های بدبوی کشاورزی در مقابل ادارات دولتی اعتراض خود را به وضع موجود نشان داده‌اند.

دولت فرانسه که مراقب است تا از تشدید تنش جلوگیری کند، به‌تدریج برنامه‌های کاهش یارانه دیزل کشاورزی را کنار گذاشته و قول داده است که مقررات زیست‌محیطی را کاهش دهد. دولت پاریس همچنین اعلام کرده است که همتایان خود در اتحادیه اروپا را تحت فشار قرار خواهد داد تا با تسهیل مقررات مربوط به زمین‌های کشاورزی موافقت کنند.

خشم کشاورزان ناشی از ترکیب پیچیده‌ای از سیاست‌های مختلف دولت و کاهش بودجه از جمله حذف پیشنهادی یارانه‌ها برای دیزل کشاورزی، تخصیص هزینه‌های اضافی برای مصرف آب و ممنوعیت استفاده از آفت‌کش‌ها و علف‌کش‌ها بر اساس قرارداد سبز اتحادیه اروپا است.

معترضان معتقدند که دولت فرانسه تعهدات خود را در زمینه آب‌وهوا زیر پا می‌گذارد و خواستار ایجاد معادل سیستم مراقبت‌های سلامتی دولتی این کشور برای دسترسی بهتر مردم به غذاهای سالم و در عین حال ارائه خدمات و درآمد مناسب به کشاورزان هستند.

نیویورک میزبان اولین آسمان‌خراش تمام‌الکتریکی جهان/ محاصره پاریس توسط کشاورزان معترض

جایگزینی گاز با انرژی زمین‌گرمایی در بوستون

بوستون در ماساچوست آمریکا سیستم خدمات توزیع گاز موجود خود در بخش مسکن عمومی را با سیستم گرمایش الکتریکی جایگزین خواهد کرد تا از هدف شهر برای کربن‌زدایی تا سال ۲۰۳۰ حمایت کند؛ در این راستا اولین پروژه آزمایشی زمین‌گرمایی تحت شبکه بوستون در بخش مسکن‌های عمومی شهر رقم خورد. طراحی این پروژه در اوایل سال ۲۰۲۴ و فعالیت‌های ساخت‌وساز در سال ۲۰۲۵ آغاز می‌شود.

طرح آزمایشی جایگزینی سیستم خدمات توزیع گاز در بخش مسکن عمومی بوستون با جایگزین شدن یک حلقه دیگ بخار گاز قدیمی آغاز خواهد شد که در حال حاضر به ۱۲۹ واحد در هفت ساختمان مسکونی عمومی شهر خدمات ارائه می‌دهد؛ اداره مسکن بوستون منابع برنامه صندوق سرمایه فدرال را برای حمایت از برق‌رسانی به تجهیزات گرمایشی و آب گرم خانگی در ساختمان‌ها سرمایه‌گذاری خواهد کرد؛ پمپ‌های حرارتی منبع زمینی و شبکه زمین‌گرمایی علاوه بر جایگزینی با حلقه دیگ بخار برای گرما، برای ساکنان سیستم خنک‌کننده درون‌واحدی نیز فراهم می‌کنند.

بوستون همچنین از طریق برنامه عدالت زیست‌محیطی دولت، یک میلیون دلار بودجه فدرال برای جایگزینی اجاق‌های گازی با برقی، از جمله انواع القایی دریافت کرده و برای شناسایی واحدهایی برای مقاوم‌سازی، جایگزینی وسایل گازسوز با برق و آموزش ساکنان برای استفاده از اجاق‌های القایی در حال همکاری با نهادهای مربوطه است.

نیویورک میزبان اولین آسمان‌خراش تمام‌الکتریکی جهان/ محاصره پاریس توسط کشاورزان معترض

توسعه «تونل خدمات» هلسینکی برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر

هلسینکی در حال بررسی برنامه‌هایی برای گسترش تونل خدماتی زیر مرکز شهر خود و بررسی امکان استفاده از آن برای تولید انرژی‌های تجدیدپذیر است. این پیشنهاد در پاییز گذشته به‌منظور توسعه بیشتر تونل خدمات مرکز شهر ارائه شد.

هدف این توسعه مطالعه راه‌حل‌هایی است که فرصت‌هایی را برای احیای مرکز شهر هلسینکی، افزایش جریان ترافیک در مرکز شهر و بهبود دسترسی مرکز شهر به‌عنوان بخشی از طرح سیستم حمل‌ونقل جدید ایجاد کند که در حال حاضر برای مرکز شهر آماده می‌شود؛ هدف دیگر آن نیز حمایت از اهداف توسعه پایدار شهر هلسینکی همچون هدف هلسینکی بدون کربن ۲۰۳۰ است.

هلسینکی با هدف مطالعه گسترش اتصالات تونل خدمات فعلی خود، به ارائه پروژه توسعه شهری اقدام کرده است. مسیر اتصال تونل جدید هنوز مشخص نیست، اما جایگزین‌ها در طول دوره بررسی توسعه مورد تجزیه‌وتحلیل قرار خواهند گرفت؛ هدف این پروژه امکان تردد در مرکز شهر از طریق مجموعه تونل نیست، بلکه به‌دنبال بهبود تجارت، توزیع و ترافیک خدمات در منطقه است.

علاوه بر اتصال وسایل‌نقلیه جدید، فرصت‌های توسعه تونل موجود به همراه خدمات زیرزمینی، لجستیک و راه‌حل‌های پارکینگ متصل به راه‌حل تونل خدمات، همچنین استفاده از انرژی زمین‌گرمایی و بازیافت گرما مورد مطالعه قرار خواهد گرفت؛ این پروژه فرصت‌های تولید انرژی تجدیدپذیر در اتصالات تونل جدید و موجود را نیز بررسی خواهد کرد.

نیویورک میزبان اولین آسمان‌خراش تمام‌الکتریکی جهان/ محاصره پاریس توسط کشاورزان معترض

گسترش شبکه تراموا در منچستر تا سال ۲۰۲۷ میلادی

اداره حمل‌ونقل منچستر بزرگ اعلام کرده است که شبکه تراموا مترولینک که از سال ۲۰۱۷ مشغول به کار بوده است، تا سه سال دیگر نیز فعالیت خود را ادامه خواهد داد و تا سال ۲۰۲۷ میلادی شبکه تراموا را گسترش می‌دهد؛ مترولینک که در سال ۱۹۹۲ افتتاح شد، بزرگ‌ترین شبکه تراموا در بریتانیا است که دارای هفت خط و ۱۰۰ کیلومتر مسیر است که در آن ۱۴۷ تراموا حرکت می‌کند.

مترولینک طی قرارداد سه ساله تمدیدشده خود، به حمایت از حمل‌ونقل منچستر بزرگ در راستای دستیابی به اهداف خود ادامه خواهد داد، هدف از این کار بهبود عملکرد سیستم حمل‌ونقل و افزایش تعداد مسافران است، انتظار می‌رود که عملکرد شبکه تراموا تا سال ۲۰۲۷ میلادی به صورت قابل‌توجه بهبود پیدا کند.

نیویورک میزبان اولین آسمان‌خراش تمام‌الکتریکی جهان/ محاصره پاریس توسط کشاورزان معترض

تداوم خدمات بلیت ۴۹ یورویی آلمانی در سال جدید

کاربران حمل‌ونقل عمومی آلمان در سال ۲۰۲۴ نیز می‌توانند از بلیت‌های ۴۹ یورویی دویچلند استفاده کنند. این بلیت‌ها از زمان عرضه در آوریل سال گذشته بسیار محبوب بوده است و در اولین ماه ارائه بیش از سه میلیون آلمانی اقدام به خرید آن کردند که حداقل ۷۵۰ هزار نفر از آن‌ها پیش از این، هرگز اشتراک حمل‌ونقل عمومی را دریافت نکرده بودند. در ژوئن، جولای و آگوست سال گذشته نیز بیش از ۵۲ میلیون بلیت فروخته شد؛ انجمن شرکت‌های حمل‌ونقل آلمان ادعا کرده است که در این سه ماه از انتشار حدود ۱.۸ میلیون تن کربن جلوگیری شده است.

دولت‌های فدرال و ایالتی آلمان در حال حاضر به تأمین بودجه کسری ناشی از ارائه این بلیت به شرکت‌های حمل‌ونقل ادامه و تأثیر تورم و هزینه‌های مواد بر شرکت‌های حمل‌ونقل عمومی را کاهش می‌دهند و در حال کار روی یک قانون دوستدار خانواده هستند که به دارندگان بلیت اجازه می‌دهد حین استفاده از بلیت خود یک بزرگسال دیگر و حداکثر سه کودک بین شش تا ۱۴ سال را در زمان‌های معین شامل تعطیلات آخر هفته، تعطیلات رسمی و بعد از ساعت هشت شب در روزهای هفته همراه با خود داشته باشند.

نیویورک میزبان اولین آسمان‌خراش تمام‌الکتریکی جهان/ محاصره پاریس توسط کشاورزان معترض

کد خبر 724920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.