آسمان سراسر کشور بارانی می‌شود

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به پیش‌بینی کولاک برف در جاده‌های کوهستانی نیمه شمالی، از بارش باران در بیشتر مناطق کشور و ورود سامانه بارشی جدید طی روز پنجشنبه خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در استان‌های گیلان، اردبیل، بعضی نقاط استان‌های مازندران، آذربایجان غربی و شرقی، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، ارتفاعات البرز مرکزی، بارش برف و باران، در بعضی نقاط رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: سه‌شنبه علاوه بر این مناطق در استان‌های کردستان، زنجان، لرستان، همدان، مرکزی، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و شرق خوزستان، قزوین، البرز، تهران، غرب اصفهان و چهارشنبه در گیلان، مازندران، بعضی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی، شرایط جوی مذکور انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: پنجشنبه با ورود سامانه بارشی جدید به کشور، در نیمه غربی و جنوبی کشور و جمعه در بیشتر مناطق کشور به جز یزد، شمال کرمان و شرق اصفهان، بارش برف و باران، وزش باد شدید موقت، کاهش دما و در استان‌های جنوبی رعد و برق با احتمال تگرگ و در جاده‌های کوهستانی نیمه شمالی کشور، کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: پنجشنبه در استان‌های فارس، کرمان، یزد، شرق و جنوب اصفهان، شرق چهارمحال و بختیاری و جمعه علاوه بر این نواحی در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد؛ امروز نیمه شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز و از بعدازظهر امروز تا سه‌شنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف گاهی وزش باد ملایم، با بیشینه ۱۴ و کمینه ۳- درجه سانتی‌گراد است و روز چهارشنبه، آسمان صاف از بعدازظهر قسمتی ابری و گاهی وزش باد با بیشینه ۱۴ و کمینه ۳- درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 724099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.