ممنوعیت ویپ در انگلیس برای کاهش سیگار کشیدن نوجوانان

دولت انگلیس به عنوان بخشی از یک اقدام سراسری برای جلوگیری از استعمال سیگار جوانان، استفاده از ویپ‌های یکبار مصرف را ممنوع می‌کند. برنامه‌هایی برای کاهش جذابیت استعمال مانند محدود کردن طعم‌های میوه‌ای و معرفی بسته‌بندی‌های ساده و پنهان کردن از دید نوجوانان نیز در این راستا اعلام شده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دولت انگلیس با محدود کردن طعم‌های شیرین و میوه‌ای، معرفی بسته‌بندی‌های ساده و کمتر دیده شدن سیگار و ویپ در مغازه‌ها، به‌دنبال کاهش جذابیت سیگار و ویپ‌های یک‌بار مصرف برای کودکان و نوجوانان است. انتظار می‌رود این تغییرات در اواخر سال جاری یا اوایل سال ۲۰۲۵ اعمال شود.

ریشی سوناک با اعلام این اقدام گفت: «همانطور که هر والدین یا معلمی می‌داند، یکی از نگران‌کننده‌ترین روند حال حاضر کشور، افزایش مصرف سیگار در بین کودکان است و بنابراین ما باید قبل از همه‌گیری آن اقدام کنیم.»

وی افزود: «من به عنوان نخست وزیر موظفم آنچه را که فکر می‌کنم در دراز مدت برای کشورمان درست است انجام دهم. به همین دلیل است که من اقدام مهمی را برای ممنوع کردن ویپ‌های یک‌بار مصرف که باعث افزایش مصرف سیگار در جوانان شده انجام می‌دهم و اقدامات جدیدی را برای محدود کردن طعم‌های ویپ، معرفی بسته‌بندی ساده و تغییر نحوه نمایش آنها در مغازه‌ها ارائه می‌کنم.»

این اقدام بخشی از واکنش گسترده‌تر به یک نظرسنجی عمومی در مورد سیگار کشیدن و استعمال دخانیات است که منجر به طرح‌هایی برای اعمال بعضی از سخت‌ترین اقدامات ضد سیگار در جهان شد.

ممنوعیت ویپ در انگلیس برای کاهش کشیدن سیگار نوجوانان

اگرچه ویپ می‌تواند ابزار مفیدی برای کمک به سیگاری‌های بزرگسال برای ترک سیگار باشد، اما پزشکان نگران تأثیر ناشناخته بلندمدت سیگار بر جوانان و سیستم تنفسی در حال رشد آن‌ها و همچنین اعتیاد به نیکوتین هستند که می‌تواند باعث اضطراب و مشکل در تمرکز شود.

آمارهای اخیر نشان می‌دهد تعداد کودکانی که از ویپ استفاده می‌کنند در سه سال گذشته سه برابر شده است، به طوری که ۹ درصد از کودکان ۱۱ تا ۱۵ ساله اکنون از ویپ استفاده می‌کنند. در دو سال گذشته نسبت ۱۱ تا ۱۷ ساله‌هایی که از ویپ‌های یک‌بار مصرف استفاده می‌کنند تقریباً ۹ برابر شده است.

این ممنوعیت همچنین تأثیرات زیست‌محیطی عمده وسایل یک‌بار مصرف را کاهش می‌دهد، زیرا هر هفته پنج میلیون ویپ دور ریخته می‌شود که این میزان در سال گذشته ۱.۳ میلیون بود.

دولت انگلیس امیدوار است با استفاده از قوانین حفاظت از محیط زیست موجود، قانونی را ارائه کند که در سریع‌ترین زمان ممکن مصرف ویپ‌های یک‌بار مصرف را ممنوع کند. این ممنوعیت همچنین در اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی از طریق قوانین واگذار شده اجرا خواهد شد.

ممنوعیت ویپ در انگلیس برای کاهش کشیدن سیگار نوجوانان

کد خبر 723912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.