بارش در سواحل غربی دریای خزر شدت دارد / پیش‌بینی طوفان گردوخاک در ۴ استان کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به پیش‌بینی طوفان گردوخاک در چهار استان کشور گفت: بیشینه بارش در دو روز آینده در سواحل غربی دریای خزر خواهد بود.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بخش‌هایی از شمال خراسان رضوی، خراسان شمالی، ارتفاعات البرز، سواحل دریای خزر، اردبیل، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، بارش پراکنده باران، گاهی وزش باد و در ارتفاعات و مناطق سردسیر بارش پراکنده برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: سه‌شنبه در نواحی شمال غرب، غرب، سواحل غربی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش خواهیم داشت و بیشینه بارش در دو روز آینده در سواحل غربی دریای خزر خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: چهارشنبه در سواحل غربی دریای خزر، شمال غرب و غرب کشور، بارش پراکنده انتظار می‌رود و پنجشنبه در نیمه غربی و نیمه جنوبی کشور، سواحل دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های البرز و ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس، بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق سردسیر و مرتفع، بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: جمعه بارش در بیشتر مناطق کشور ادامه خواهد داشت و بیشینه آن در نواحی جنوب شرق، جنوب و ارتفاعات زاگرس مرکزی خواهد بود، پنجشنبه در استان‌های فارس، کرمان، یزد، شرق و جنوب اصفهان، شرق چهارمحال و بختیاری و جمعه علاوه بر نواحی ذکر شده در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی، وزش باد شدید و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک رخ خواهد داد.

وی گفت: جمعه شدت وزش باد در نیمه غربی کرمان، نیمه شرقی فارس، یزد و نیمه شرقی اصفهان افزایش می‌یابد و در این نواحی، طوفان گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نیست؛ امروز نیمه شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز و از امروز تا سه‌شنبه، دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد، با بیشینه ۱۲ و کمینه ۱ درجه سانتی‌گراد است و روز سه‌شنبه، آسمان صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد با بیشینه ۱۷ و کمینه ۱ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 723817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.