آلودگی هوا به تهران بازمی‌گردد

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اعلام هشدار نسبت به بازگشت آلودگی هوا به پایتخت گفت: گروه‌های حساس ساکن در مرکز و نیمه جنوبی استان، نهم و دهم بهمن از تردد غیرضروری در فضای باز پرهیز کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حامد یزدی مهر امروز _یکشنبه هشتم بهمن_ در جمع اصحاب رسانه از اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر انباشت آلاینده‌های جوی از فردا دوشنبه نهم تا روز چهارشنبه دهم بهمن، به ویژه در مرکز و نیمه جنوبی استان تهران خبر داد و اظهار کرد: طبق این پیش‌بینی، شاهد پایداری و سکون هوا و نداشتن وزش باد قابل ملاحظه در این مناطق خواهیم بود.

وی افزود: در مواقع صدور هشدار آلودگی هوا، پرهیز از ورزش در فضای باز، نداشتن تردد غیرضروری کودکان، سالمندان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و تنفسی است باید مد نظر قرار گیرد و ساکنان مناطق تحت تأثیر، به خصوص افراد آسیب‌پذیر نیز باید از فعالیت بلند مدت در فضاهای باز خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران استفاده از وسایل نقلیه عمومی را در کاهش میزان آلودگی هوا مهم دانست و تصریح کرد: شهروندان با استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی می‌توانند کمک بزرگی به پاک شدن هوا داشته باشند.

وی بر ضرورت مدیریت منابع آلاینده ثابت و متحرک تاکید و خاطرنشان کرد: خودروهای سنگین و گازوئیل‌سوز و فرسوده به عنوان منابع متحرک، در انتشار آلایندگی کلان‌شهرها نقش زیادی دارند که باید در این راستا چاره‌اندیشی‌هایی صورت بگیرد.

کد خبر 723717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.