اکثر بریتانیایی‌ها درکی از مفاهیم محیط زیستی ندارند

سه‌چهارم مردم بریتانیا درکی از اصطلاحات رایج آب‌وهوایی مانند «دوستدار محیط زیست»، «اقتصاد دایره‌ای»، «پایداری»، «سبز» و «محصول محلی» ندارند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که اکثر مردم در بریتانیا درکی از اصطلاحات مربوط به بحران آب‌وهوا و سیاست‌های زیست‌محیطی ندارند.

در یک نظرسنجی معتبر که توسط سازمان‌های Fleet Street و Trajectory انجام شد، نتایج نشان می‌داد که تنها یک‌چهارم از بریتانیایی‌ها معنی «سبز» را می‌دانند و تقریباً همین تعداد نمی‌توانند واژه «پایدار» را تعریف کنند و اصطلاحات کلیدی برای بحث در مورد تغییرات و حفاظت از آب‌وهوا تنها توسط اقلیتی از مردم در بریتانیا قابل درک است.

سه‌چهارم بریتانیایی‌ها درکی از اصطلاحات آب‌وهوا ندارند

این مطالعه که روز چهارشنبه منتشر شد، نشان داد که سه‌چهارم مردم بریتانیا درکی از اصطلاحات رایج آب‌وهوایی مانند «دوستدار محیط زیست» و «محصول محلی» ندارند. افرادی که مورد بررسی قرار گرفتند همچنین ابراز کردند که به وضوح سیاست‌های دولت را با هدف کاهش ضایعات درک نمی‌کنند.

اکثر بریتانیایی‌ها درکی از زبان اقلیمی ندارند

سه ماه پس از معرفی ممنوعیت پلاستیک یک‌بار مصرف بر کارد، چنگال و بشقاب، کمتر از نیمی از پاسخ‌دهندگان در نظرسنجی گفتند که می‌توانند با اطمینان عبارت «پلاستیک‌های یک‌بار مصرف» را تعریف کنند. فقدان درک کامل از اصطلاحات استاندارد آب‌وهوا مانند «صفر خالص» و «دوستدار محیط زیست» قابل‌توجه است و نشان‌دهنده نبود ارتباط بین مردم و سازمان‌های محیط زیستی است.

این تحقیق نشان داد که پاسخ دهندگان ۱۸ تا ۲۴ ساله درک بهتری از اصطلاحات رایج در مورد سیاست‌های اقلیمی و محیط زیست دارند. هنگامی که در مورد اصطلاح «پایدار» پرسیده شد، ۲۴ درصد از افراد این رده سنی در مقایسه با افراد بالای ۶۵ سال درک بیشتری از این اصطلاح داشتند.

پاسخ دهندگان با سطوح تحصیلات بالاتر نتایج بهتری در درک کلمات مرتبط با آب‌وهوا از جمله «اقتصاد دایره‌ای» نشان دادند و تنها چهار درصد از هزار بزرگسال بریتانیایی مورد بررسی قادر به تعریف این اصطلاح بودند.

تنها ۱۱ درصد افراد می‌دانستند که «تعادل کربن» به چه معناست و کمی بیش از نیمی از شرکت‌کنندگان (۵۹ درصد) می‌دانستند که «صفر خالص» واقعاً چه مفهومی دارد.

کد خبر 723056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.