کتاب مدیریت ریسک حریق در بناهای تاریخی اصفهان رونمایی شد

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به پروژه ارزیابی و مدیریت ریسک حریق در بناهای تاریخی گفت: نتایج این پژوهش در قالب یک کتاب نفیس با عنوان مدیریت ریسک حریق در بناهای تاریخی جمع‌آوری شده است که امروز رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مرتضی نصوحی امروز _چهارشنبه چهارم بهمن_ در نشست شهراندیشی کاربست پروژه پژوهشی با اشاره به تهیه نقشه پهنه‌بندی خطر حریق شهر اصفهان اظهار کرد: به‌تازگی دو پروژه بسیار مهم انجام شد که یکی از آن‌ها پروژه ارزیابی و مدیریت ریسک حریق در بناهای تاریخی است.

وی افزود: در این پژوهش، مورد مطالعه و کانون هدف، میدان امام (ره) اصفهان بوده است، چراکه هدف حفظ میراث و آثار باارزشی است که امروز به دست ما رسیده است و باید به‌درستی از آن‌ها بهره برد.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان با اشاره به اهمیت بررسی وضعیت سیستم اطفای حریق و برق‌کشی بازار میدان امام تصریح کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد سیستم برق این میدان تاریخی به صورت روکار است که در این پروژه، این وضعیت آسیب‌شناسی و نقاط پرخطر شناسایی شده است.

نصوحی ادامه داد: نتایج این پژوهش در قالب یک کتاب نفیس با عنوان مدیریت ریسک حریق در بناهای تاریخی جمع‌آوری شده است و امروز در این نشست از آن رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه مجری پروژه تهیه نقشه پهنه‌بندی خطر حریق شهر اصفهان، شرکت سلامت شهر ایمن بوده است، اضافه کرد: نداشتن دسترسی سیستم آتش‌نشانی به بعضی از محلات یا تمرکز صنایع در بعضی نقاط شهر و مواردی از این قبیل که منجر به افزایش ریسک حریق می‌شود، با کمک این نقشه می‌توان این نقاط را آسیب‌شناسی و شناسایی و از آن به عنوان مبنایی برای توزیع امکانات استفاده کرد.

نصوحی خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها در حوزه پژوهش انجام شده است و امیدواریم نتایج آن بتواند در راستای ایمن‌سازی شهر نقش بسزا و تأثیرگذاری داشته باشد.

به گزارش ایمنا، این نشست با حضور ابراهیم مطلبی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، مهرداد حجازی عضو هیئت علمی گروه عمران دانشکده مهندسی عمران و حمل‌ونقل دانشگاه، مرتضی نصوحی مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری و منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری برگزار و در پایان آن از کتاب مدیریت ریسک حریق در بناهای تاریخی رونمایی شد.

کد خبر 722771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.