تویوتا ونزا نایت شید 2023 + قیمت، مشخصات فنی و امکانات Toyota Venza Nightshade Edition

خودروتویوتا ونزا نسخه نایت شید ادیشن۲۰۲۳ (Toyota Venza Nightshade Edition) از نظر قیمت، مشخصات فنی، امکانات رفاهی، بررسی طراحی ظاهری مورد توجه خریداران است.

به گزارش ایمنا، تویوتا یک کمپانی چندملیتی ژاپنی و سازنده خودرو، ماشین‌آلات، پیشرانه و قطعات خودرو است و محصولات معروف و ویژه‌ای مثل لندکروزر، هایلوکس، کمری، سوپ را، سلیکا و…. را تولید و عرضه می‌کند. تویوتا ونزا (Toyota Venza) خودرویی است که از سال ۲۰۰۸ تاکنون در ایالات متحده آمریکا تولید شده‌است.

بررسی تویوتا ونزا نسخه نایت شید ادیشن (Toyota Venza Nightshade Edition)

یکی از محصولات با کیفیت بالا اما کمتر شناخته شده کمپانی ژاپنی تویوتا، نسخه ونزا است. نسخه فعلی تویوتا ونزا در سال ۲۰۲۱ معرفی شد اما اکنون نسخه Nightshade Edition از این خودرو با مدل ۲۰۲۳ معرفی شده که از نظر طراحی کابین مثل نسخه ۲۰۲۱ بوده اما برخی تجهیزات رفاهی به تریم XLE اضافه شده و نسبت به مدل‌های قبلی خود به‌روزرسانی‌های قابل توجه‌ای را تجربه کرده است. این خودرو دارای تریم مشکی‌رنگ روی جلوپنجره، آینه‌ها، دستگیره درب‌ها و رکاب‌های جانبی است. علاوه بر این موارد باید تریم کروم تیره، نشان‌های مشکی و رینگ‌های ۱۹ اینچی آلومینیومی با طرح مشکی براق را نیز به آن اضافه کنیم. تویوتا ونزا نایت شید ادیشن Nightshade Edition مدل ۲۰۲۳ در سه رنگ قرمز Ruby Flare، مشکی Celestial یا سفید صدفی Wind Chill قابل سفارش است.

تریم یا تیپ خودرو چیست؟

مجموعه داخلی خودرو اعم از داشبورد و تو دوزی و رو دری ها و... را تریم می گویند که معمولا خاکستری و مشکی است. اما در خودروهای لاکچری و گران قیمت رنگ تریم داخلی متفاوت‌تر است.

تویوتا ونزا

مشخصات فنی تویوتا ونزا نسخه نایت شید ادیشن (Toyota Venza Nightshade Edition)

تویوتا ونزا ۲۰۲۳ به صورت انحصاری با سیستم هیبریدی عرضه می‌شود که از یک موتور بنزینی چهار سیلندر ۲.۵ لیتری و سه موتور الکتریکی تشکیل شده است، که جمعاً ۲۱۹ اسب بخار قدرت تولید می‌کنند. سیستم چهار چرخ متحرک استاندارد است، با یکی از موتورهای الکتریکی که چرخ های عقب ونزا را به حرکت درمی‌آورد، در حالی که موتور بنزینی و دو موتور دیگر برای چرخش چرخ‌های جلو استفاده می‌شوند. مصرف سوخت ترکیبی تویوتا ونزا با این پیشرانه در حدود ۶ لیتر اعلام شده است.

نوع موتور ۴ سیلندر
نوع موتور اصلی هیبرید
حجم موتور ۲.۵ لیتر
حداکثر قدرت ۲۱۹ اسب بخار
مصرف ترکیبی حدود ۶ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
طول ۴۷۴ سانتیمتر
عرض کل بدون آینه‌ها ۱۸۵.۴ سانتیمتر
ارتفاع ۱۶۷.۴ سانتیمتر

امکانات ایمنی خودرو تویوتا ونزا ۲۰۲۳

سامانه ایمنی Safety Sense ۲.۵ تعبیه شده که نسبت به قبل بهبود یافته است. این بسته شامل مواردی همچون تشخیص عابران پیاده و سیستم پیشگیری از برخورد است که می‌تواند خودروها و عابران پیش رو در چهارراه‌ها را تشخیص دهد. رانندگان همچنین شاهد کروز کنترل راداری دینامیک، هشدار خروج از مسیر، نوربالای خودکار و تشخیص علائم ترافیکی، پایش نقاط کور، یادآور صندلی عقب، دستیار پارک با ترمز خودکار و… هستند.

تویوتا ونزا

امکانات و تجهیزات تویوتا ونزا نسخه نایت شید ادیشن (Toyota Venza Nightshade Edition)

تویوتا ونزا ۲۰۲۳ در مدل نایت شید ادیشن به تجهیزات بیشتری نسبت به قبل مجهز شده و از جمله این تجهیزات جدید این مدل می‌توان به:

  • پورت‌های USB بهبود یافته
  • شارژر بی‌سیم گوشی هوشمند
  • هدآپ دیسپلی رنگی ۱۰ اینچی
  • سیستم صوتی فوق‌العاده با ۶ بلندگو
  • ۱۲.۳ اینچی Toyota Audio Multimedia با سازگاری بی‌سیم Apple CarPlay®، سازگاری Android Auto™ و SiriusXM®
  • پشت آمپرهای دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی

تویوتا ونزا

قیمت انواع تریم‌های تویوتا ونزا ۲۰۲۳ در ایران

نوع قیمت قیمت به تومان (تقریبی)
LE $۳۶,۰۱۵ ۱,۸۰۰,۷۵۰,۰۰۰
XLE $۴۰,۲۲۵ ۲,۰۱۱,۲۵۰,۰۰۰
Nightshade $۴۱,۳۵۰ ۲,۰۶۷,۵۰۰,۰۰۰
Limited $۴۴,۱۶۰ ۲,۲۰۸,۰۰۰,۰۰۰
کد خبر 722669

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.