امکان مشارکت اصفهانی‌ها در تدوین بودجه ۱۴۰۳ فراهم شد + جزئیات

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان با اشاره به فراهم‌شدن امکان مشارکت اصفهانی‌ها در تدوین بودجه ۱۴۰۳ گفت: هدف شهرداری اصفهان این است که با مشارکت شهروندان اولویتی برای پروژه‌های لحاظ شده در بودجه سال آینده قرار گیرد و پروژه‌های مورد نظر نیز در بودجه لحاظ شود.

سیدمصطفی اعتصامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به نصب تابلوهایی تبلیغاتی با موضوع «بودجه‌ریزی مشارکتی» اظهار کرد: در بودجه ۱۴۰۳ پروژه‌های شاخص، منطقه‌ای و محله‌محور برای مناطق پانزده‌گانه و ناژوان مطرح شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های مطرح شده در بودجه ۱۴۰۳ افزود: هدف از طرح پروژه‌ها این بود که با مشارکت شهروندان اولویتی برای پروژه‌های عرضه شده در نظر گرفته و ضرورت پروژه‌ها از نگاه شهروندان برای مسئولان مشخص شود.

امکان مشارکت اصفهانی‌ها در تدوین بودجه ۱۴۰۳ فراهم شد + جزئیات

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان تصریح کرد: شهروندان با نصب سامانه «اصفهان من» می‌توانند به‌صورت مهمان وارد این سامانه شوند و اگر تمایل داشتند، مشخصات خود را ثبت کنند، اما اگر از طریق سامانه «دولت من» با وارد کردن شماره همراه به سامانه ورود کنند، نظرات آن‌ها به همراه مشخصات ثبت می‌شود.

اعتصامی ادامه داد: شهروندان پس از ورود به سامانه اصفهان من با کلیک روی عنوان بودجه‌ریزی مشارکتی، از قسمت بالای سامانه باید منطقه و نام محله را انتخاب کنند که این کار از طریق نقشه یا انتخاب منطقه و محله انجام می‌گیرد و در نهایت پروژه‌های مربوطه نمایش داده می‌شود.

امکان مشارکت اصفهانی‌ها در تدوین بودجه ۱۴۰۳ فراهم شد + جزئیات

وی بیان کرد: شهروندان اگر منطقه را انتخاب کنند و محله را در نظر نگیرند، فهرست کل پروژه‌های منطقه و اگر محله را انتخاب کردند تنها پروژه‌هایی محله مورد نظر، نمایش داده می‌شود.

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان گفت: شهروندان با تشخیص ضرورت پروژه می‌توانند پروژه مورد نظر خود را انتخاب کنند که در این راستا عملکرد آن‌ها در زمان‌بندی پروژه و تخصیص اعتبار به آن تأثیر دارد.

اعتصامی خاطرنشان کرد: در قسمت انتهایی صفحه سامانه، محلی برای درج پروژه‌های مورد نظر شهروندان قرار داده شده است، به‌گونه‌ای که پروژه‌های کلان و کوچک مورد نظرشان همچون آرام‌سازی ترافیکی، ایجاد سرعت‌گیر، ترمیم آسفالت، ایجاد فضای سبز و سایر پروژه‌های خرد و کلان شهری را می‌توانند در سامانه ثبت کنند.

امکان مشارکت اصفهانی‌ها در تدوین بودجه ۱۴۰۳ فراهم شد + جزئیات

وی با اشاره به پروژه‌های مورد نظر شهروندان گفت: پروژه‌های پیشنهادی شهروندان در فرایند بررسی بودجه لحاظ و پس از تصویب شورا بودجه ۱۴۰۳ اجرایی می‌شود.

امکان مشارکت اصفهانی‌ها در تدوین بودجه ۱۴۰۳ فراهم شد + جزئیات

مدیرکل برنامه‌ریزی و بودجه شهرداری اصفهان بیان کرد: شهروندان تا دهم بهمن مهلت دارند با شرکت در بودجه‌ریزی مشارکتی نظرات خود را اعلام کنند.

کد خبر 722436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.