نسل جدید حسگرهای هوش مصنوعی در مدیریت ترافیک پایتخت لیتوانی

مدیریت شهری ویلنیوس از آخرین نسل سیستم‌های کنترل ترافیک، مجهز به حسگرهای حرارتی هوش مصنوعی در سراسر شهر رونمایی کرد که جریان ترافیک و تردد دوچرخه‌سوران را کنترل می‌کنند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهرداری ویلنیوس، پایتخت لیتوانی، از راه‌اندازی یک سیستم کنترل ترافیک نسل جدید با نصب حسگرهای حرارتی هوش مصنوعی در ۱۱ تقاطع محلی توسط پلیس راهنمایی و رانندگی خبر داد تا کنترل و تجزیه‌وتحلیل جریان ترافیک، به‌ویژه ترافیک دوچرخه‌سواری را بهبود بخشند.

سیستم جدید به قابلیت‌های تصویربرداری حرارتی و هوش مصنوعی مجهز است تا بتواند دوچرخه‌سواران را تشخیص دهند و آن‌ها را از عابران پیاده، موتورسیکلت‌ها یا خودروها متمایز کنند. علاوه بر این، سیستم جدید بدون توجه به شرایط جوی عمل می‌کند و حسگرها امکان نشان دادن بهترین عملکرد را مستقل از عوامل محیطی و در هر ساعت از شبانه‌روز دارند. دوربین‌های حرارتی یکپارچه آن‌ها گرمای ساطع شده توسط کاربران جاده را ضبط و الگوریتم‌های هوش مصنوعی تصاویر ترموگرافی به‌دست‌آمده را تجزیه‌وتحلیل می‌کنند تا بتوانند کاربران مختلف جاده را به دقت از یکدیگر تشخیص دهند و متمایز کنند.

نسل جدید حسگرهای حرارتی هوش مصنوعی در مدیریت ترافیک ویلنیوس

بهینه‌سازی عادات دوچرخه‌سواری در ویلنیوس

ویلنیوس در راستای بهینه‌سازی عادت‌های دوچرخه‌سواری از راه‌حل‌های مبتنی بر داده استفاده می‌کند. دسترسی به این داده‌ها در مورد نحوه رفتار دوچرخه‌سواران برای مقامات شهری مهم است و به آن‌ها کمک می‌کند با در نظر گرفتن زمان، ترافیک و شرایط آب‌وهوایی، تعداد دوچرخه‌سواران را به‌شکلی سریع‌تر و کارآمدتر شمارش کند. این داده‌ها در پایگاه‌های اطلاعاتی شهر ذخیره، تجزیه‌وتحلیل و مقایسه می‌شوند و برای توضیح عادات سفر ساکنان ویلنیوس، توسعه و بهبود شبکه مسیر دوچرخه‌سواری در بخش‌های مربوطه شهر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

نظارت بر این داده‌ها برعهده یک شرکت مسئول سازماندهی خدمات حمل‌ونقل عمومی، زیرساخت‌های پارکینگ در ویلنیوس و ترویج شیوه‌های پایدار سفر قرار دارد که سازماندهی روان ترافیک شهر را تضمین و همراه با شهرداری ویلنیوس، راه‌حل‌های نوآورانه‌ای را اجرا می‌کند تا به‌واسطه آن‌ها شهری قابل پیاده روی ایجاد کند.

نسل جدید حسگرهای حرارتی هوش مصنوعی در مدیریت ترافیک ویلنیوس

کد خبر 722155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.