۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
روز جهانی مذهب

روز جهانی مذهب در سومین یکشنبه ماه ژانویه هر سال جشن گرفته می‌شود. در این روز جوامع با مذاهب مختلف فرصتی برای دور هم جمع شدن و گوش سپردن به سخنان یکدیگر دارند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، جهان دارای صدها ملت با هزاران فرهنگ است که به دوران باستان بازمی‌گردد و در تمام این مدت مذاهب بی‌شماری در آن معرفی شده و رشد کرده‌اند. مذهب یک روش زندگی است و اعتماد به یک انرژی الهی در زندگی به اکثریت مردم کمک می‌کند با مسیری صحیح برای زندگیشان آشنا شوند.

روز جهانی مذهب فرصتی برای اشتراک‌گذاری این فرهنگ با دیگران و استفاده از فرصت‌ها برای یادگیری ادیان دیگر است. این روز همچنین مناسبتی برای گرامیداشت تفاوت‌ها و اشتراکاتی است که آمیختگی ظریف فرهنگ و مذهب را به ارمغان می‌آورد. تقریباً ۴۲۰۰ مذهب رسمی و غیررسمی در سراسر جهان وجود دارد و در حالی که بعضی از مردم زندگی خود را بدون دین می‌گذرانند، ایمان به وجود یا قدرتی برتر در میان اکثر مردم جهان وجود دارد و به هر دلیل، مردم به‌رغم وجود اختلافات در عقاید باید متحد شوند و این اتحاد را جشن بگیرند.

روز جهانی مذهب

تاریخ روز جهانی مذهب ۱۴۰۲

روز جهانی مذهب هر سال در سومین یکشنبه ژانویه مصادف با یکم بهمن ۱۴۰۲ برگزار می‌شود و یادآور لزوم هماهنگی و تفاهم بین ادیان و نظام‌های اعتقادی در سراسر جهان است. روز جهانی دین هر سال برای ایجاد آگاهی در مورد این واقعیت است که صرف نظر از مذهب، باید به انسانیت احترام بگذاریم، در کنار یکدیگر باشیم و به نظام اعتقادی هر فرد احترام بگذاریم.

روز جهانی مذهب در حال حاضر در بیش از ۸۰ کشور در سراسر جهان جشن گرفته می‌شود و تمرکز آن گسترش آگاهی و دانش در مورد ادیان مختلف در جهان امروز و به اشتراک گذاشتن تساهل و تفاهم بین مردم است. مسیحیت، اسلام، هندو و بودایی، ادیانی هستند که بیشترین پیرو را در سراسر جهان دارند.

اسلام دومین دین بزرگ جهان است. در بسیاری از کشورهای مسلمان، حداقل ۹۵ درصد از ساکنان خود را سنی یا شیعه می‌دانند؛ کشورهایی که حداقل ۹۵ درصد جمعیت آن‌ها مسلمان است شامل موریتانی، عربستان سعودی، افغانستان، الجزایر، کومور، ایران، عراق، کویت، لیبی، مراکش، پاکستان، سومالی، سودان، تونس، ترکیه و یمن با اکثریت جمعیت مسلمان است.

پاکستان و اندونزی بیشترین میزان شهروندان مسلمان را در خود جای داده‌اند و آمریکا و برزیل نیز دارای بیشترین جمعیت مسیحی هستند.

روز جهانی مذهب

کد خبر 721769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.