مدعی‌العموم به موضوع اتهام‌زنی علیه مجلس ورود کند

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر صباغیان، نماینده مهریز مبنی بر اظهارات فردی در صداوسیما درخصوص دریافت سکه از سوی یک نماینده برای انصراف از یک تحقیق و تفحص گفت: مدعی‌العموم به موضوع اتهام‌زنی علیه مجلس ورود کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از خانه ملت، محمدرضا صباغیان بافقی در جلسه علنی امروز _یکشنبه یکم بهمن_ مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود اظهار کرد: فردی که خود را در همه موارد پزشکی، هوافضا، دریا و خشکی خبره می‌داند و درباره همه موارد صحبت می‌کند، به بهانه شفافیت که من نیز با آن موافق هستم و تمام اموال خود را کتبی و رسمی اعلام کرده‌ام، به‌تازگی گفته است که نماینده‌ای برای پس گرفتن یک تحقیق و تفحص فلان عدد سکه گرفته است.

نماینده مردم مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه در مجلس ادامه داد: ضمن اینکه احساس می‌کنم شورای نگهبان نیز در این مسئله زیر سوال رفته است و دادستان باید به این مسئله ورود کند، یک بار برای همیشه این موضوع باید شفاف شود و هر روز مجلس مورد هجمه قرار نگیرد.

وی خطاب به رئیس مجلس گفت: از جناب‌عالی خواهش می‌کنم از کیان مجلس دفاع کنید، در برنامه زنده صداوسیما چنین اتهامی را به مجلس می‌زنند و سکوت مجلس به صلاح نیست. اگر کسی تخلف کرده است، اعلام شود و اگر تخلفی صورت نگرفته است، آن هم اعلام شود که اذهان مردم در این ایام خراب نشود.

صباغیان تأکید کرد: ایشان به بهانه شفافیت این اظهارنظر را انجام داده است، من خواهش می‌کنم دریافتی‌های خودشان از جلسات و به اصطلاح سخنرانی‌هایشان را به مردم اعلام کنند تا مردم بدانند حرف و عملشان یکی است و نگویند هرچه به من می‌دهند، می‌گیرم. بعضی وقت‌ها جمع این مبالغ از سکه گرفتن‌ها بیشتر می‌شود و جرم آن نیز بیشتر است؛ «واعظان کاین جلوه در محراب و منبر می‌کنند چون به خلوت می‌روند آن کار دیگر می‌کنند.»

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر عنوان کرد: قانون انتخابات برای پیشگیری از چنین اتفاقاتی در این شرایط حساس، مسئولیت تعیین کرده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوعی که اشاره شد، در یک برنامه تلویزیونی مطرح شده است و حتماً فردی که این حرف را زده، مطلع است؛ به نظر من دادستان باید به عنوان مدعی‌العموم این موضوع را پیگیری کند.

وی ادامه داد: اگر چنین اتفاقی افتاده و فردی تخلفی کرده و سکه‌ای گرفته است، نه صلاحیت دارد که در این مجلس بنشیند و نه صلاحیت دارد که در مجلس بعدی باشد و حتماً باید تعیین تکلیف شود.

کد خبر 721755

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.