مدارا با مردم، یک اصل مهم اسلامی و اصلی برای شهرداری‌ها است

امام جمعه اصفهان گفت: در شهرداری مدارا با مردم بسیار مهم است و پیامبر اسلام در روایتی می‌فرمایند یکی از کارهای عظیم پیامبر (ص) که مساوی با رسالت است، مدارا با مردم است و باید با مردم مدارا کرد تا معنویت اثر کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در دیدار با مدیر و معاونان منطقه یک شهرداری اصفهان با اشاره به عملیات پیروزمندانه وعده صادق، آن را جهشی برای ایران در دنیا دانست و اظهار کرد: قرآن کریم می‌فرماید «لَتَجِدَنَّ أَشَدَّ النَّاسِ عَدَاوَةً لِلَّذِینَ آمَنُوا الْیَهُودَ وَالَّذِینَ أَشْرَکُوا» یعنی خداوند خطاب به پیامبر (ص) می‌فرماید در آینده درمی‌یابید که سخت‌ترین دشمن نسبت به اسلام یهود است.

وی افزود: عملیات طوفان‌الاقصی به رژیم صهیونیستی ضربه زد و این در حالی بود که صهیونیست‌ها سال‌ها تلقین می‌کردند که دارای سازمان اطلاعاتی قوی هستند، اما در عملیات طوفان‌الاقصی هزار نفر از نیروهای حماس توانستند بدون اطلاع سرویس‌های جاسوسی، نظامیان صهیونیست را اسیر کنند.

امام جمعه اصفهان در ادامه با اشاره به اهمیت مدارا با مردم عنوان کرد: در شهرداری مدارا با مردم بسیار مهم است در روایتی از پیامبر اسلام آمده است «بعثت علی المدارات کما بعثت علی الرساله» یعنی یکی از کارهای عظیم پیامبر (ص) که مساوی با رسالت است، مدارا با مردم است و باید با مردم مدارا کرد تا معنویت اثر کند.

وی با بیان بعضی مشکلات و معضلات منازل میراثی و بلاتکلیفی مدیریت شهری، صدور پروانه ساخت‌وساز را مهم دانست و افزود: یکی از کارهایی که می‌تواند برای شهرداری درآمد ایجاد کند و به شهر رونق دهد این است که به زمین‌های موجود پروانه ساخت داده شود و افراد را به ساخت‌وساز تشویق کنیم، چرا که مشاغل فراوانی بر اساس این ساخت‌وسازها ایجاد می‌شود؛ ضمن اینکه باید در اخذ هزینه پروانه‌ها با مردم مدارا شود.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد با اشاره به ضرورت رعایت شرایط استخدام تا پایان دوره خدمت برای کارمندان سازمان‌های دولتی گفت: فردی که در ابتدا شرایط استخدام را قبول کرده و استخدام شده است باید تا انتها این شرایط را حفظ کند، یعنی اگر کارمند زن در اداره حجاب دارد، اما بیرون از اداره حجاب خود را برمی‌دارد باید برکنار شود زیرا قرار بوده است ملتزم به اسلام عملی و قوانین باشد.

وی یکی از کارهای خوب شهرداری‌ها برای شهر و شهروندان را فضاسازی و زیباسازی شهر بیان کرد و ادامه داد: شهروندان به فضاسازی و زیباسازی نیاز دارند و که اینکار از اقدامات مهم شهرداری اصفهان بوده است.

برگزاری کنگره ۴۰۰ شهید منطقه یک شهرداری در ماه جاری

در ابتدای این دیدار علی رضی‌زاده، مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان گزارشی از اقدامات انجام گرفته در شهرداری این منطقه ارائه کرد و گفت: منطقه یک شهرداری اصفهان حدود ۸۱۰ هکتار است و ۷۹ هزار نفر جمعیت دارد و جزو محله‌های قدیمی مرکز شهر و یک منطقه ترانزیتی است.

وی از در حال اجرا بودن ۷۶ پروژه در محدوده منطقه یک شهرداری اصفهان خبر داد و افزود: از پروژه‌های شاخص، پروژه مترو و پروژه اتوبان شهید خرازی بوده که با اقدامات انجام‌شده در این اتوبان سبب کاهش حدود ۲۵ درصد ترافیک شده است.

رضی‌زاده اضافه کرد: پروژه بعدی پروژه بی‌آرتی از میدان جمهوری اسلامی به سمت پل فلزی است، همچنین ۱۸۰ گلوگاه‌های داخل کوچه‌ها شناسایی و برای حذف آن‌ها اقداماتی انجام شده است که خرید بعضی پلاک‌ها از جمله این اقدامات است.

وی به حضور هفتگی مدیر و معاونان شهرداری منطقه یک در محلات و مساجد برای رسیدگی به شرایط محله‌ها اشاره کرد و گفت: بازخورد این کار افزایش سه برابری صدور پروانه‌ها نسبت به سال گذشته بوده است.

مدیر منطقه یک شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از اقداماتی که در حوزه فرهنگی در حال انجام است، تهیه تاریخ شفاهی محلات، ثبت خاطرات و عکس‌های محله‌ها و تبدیل آن‌ها به کتاب بوده است.

وی افزود: یکی دیگر از موضوعاتی که شهرداری منطقه یک در زمینه فرهنگی در حال پیگیری است، شهدای منطقه یک هستند؛ با توجه به اینکه منطقه یک ۴۰۰ شهید دارد و همه آنها از شهدای شاخص هستند، کنگره شهدا اردیبهشت‌ماه برگزار می‌شود؛ سال جاری درباره شهید بهشتی، هفت جلد کتاب آماده شده است.

کد خبر 748905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.