آخرین جزئیات برگزاری امتحانات نهایی دوره متوسطه در خرداد ۱۴۰۳

آموزش و پرورش هر سال امتحانات پایان سال تحصیلی پایه دوازدهم را به صورت نهایی برگزار می‌کند، اما طبق آخرین تغییرات در کنکور، در سال ۱۴۰۵ سهم سوابق تحصیلی به ۶۰ درصد و از پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم است، بنابراین امتحانات نهایی از خرداد ۱۴۰۳ در هر سه پایه دوره متوسطه دوم برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، برخلاف آنچه سال‌ها قبل آموخته‌های علمی دانش‌آموزان تنها بر اساس آزمون کنکور سنجیده می‌شد، اما در نهایت شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن تأثیر معدل در گزینش داوطلبان کنکور از سال ۱۴۰۱ به‌طور قطعی اعمال شود.

این مصوبه پس از طرح و اصلاح مجدد در جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی در نهایت در جلسه ۸۶۳ این شورا در هفدهم خرداد ۱۴۰۱ به تصویب رسید، بنابراین این مصوبه کنکور، شکل و شمایل پذیرش در دانشگاه‌ها به‌طور بی‌سابقه‌ای تغییر می‌کند، اما یکی از مهم‌ترین بندهای این مصوبه مربوط به بند ۳ ماده ۳ بود که در آن تاکید شد که سهم نمره سابقه تحصیلی برای سنجش و پذیرش متقاضیان ورود به آموزش عالی در رشته‌های پرمتقاضی برای سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در پایه دوازدهم به میزان ۴۰ درصد با تأثیر قطعی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ تنها پایه دوازدهم به میزان ۵۰ درصد با تأثیر قطعی، برای سال تحصیلی ۱۴۰۵-۱۴۰۴ تنها پایه یازدهم و دوازدهم به میزان ۶۰ درصد با تأثیر قطعی و برای سال تحصیلی ۱۴۰۶-۱۴۰۵ و بعد از آن پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم به میزان ۶۰ درصد با تأثیر قطعی در نمره کل نهایی خواهد بود.

در این راستا مسئولان امر اعلام کردند که امتحانات همه پایه‌های تحصیلی متوسطه دوم در خرداد ۱۴۰۳ به‌صورت نهایی برگزار می‌شود و در کنکور ۱۴۰۳ سوابق تحصیلی پایه دوازدهم با تأثیر ۵۰ درصدی، ملاک عمل قرار خواهد گرفت و در کنکور سال ۱۴۰۴ تأثیر سوابق تحصیلی با احتساب پایه‌های یازدهم و دوازدهم به ۶۰ درصد می‌رسد.

آخرین جزئیات برگزاری امتحانات نهایی دوره متوسطه در خرداد ۱۴۰۳

نهایی شدن امتحانات ۳ پایه دبیرستان از خرداد ۱۴۰۳

محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: امتحانات همه پایه‌های تحصیلی متوسطه دوم در خرداد ۱۴۰۳ به‌صورت نهایی برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: در کنکور ۱۴۰۳ سوابق تحصیلی پایه دوازدهم با تأثیر ۵۰ درصدی، ملاک عمل قرار خواهد گرفت و در کنکور سال ۱۴۰۴ تأثیر سوابق تحصیلی با احتساب پایه‌های یازدهم و دوازدهم به ۶۰ درصد می‌رسد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: آزمون‌های نیم‌سال دوم (خرداد) دانش‌آموزان پایه‌های تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ به‌صورت نهایی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: دانش‌آموزانی که در سال تحصیلی جاری و در خرداد ۱۴۰۳ در امتحانات شرکت می‌کنند در کنکور سال ۱۴۰۵ در هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم باید سابقه تحصیلی داشته باشند.

کاظمی با تاکید بر اینکه از امسال باید امتحانات نهایی در هر سه پایه تحصیلی برگزار شود، گفت: ملاک سوابق تحصیلی هم لزوماً نتایج امتحانات خرداد است و امتحانات دی و شهریور به عنوان سابقه تحصیلی برای ارسال به سازمان سنجش آموزش کشور، منظور نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در کنکور سال ۱۴۰۴ تأثیر سوابق تحصیلی به ۶۰ درصد می‌رسد، خاطرنشان کرد: در کنکور ۱۴۰۴ سوابق تحصیلی پایه‌های یازدهم و دوازدهم، ملاک عمل خواهد بود.

آخرین جزئیات برگزاری امتحانات نهایی دوره متوسطه در خرداد ۱۴۰۳

برگزاری امتحانات نهایی در ۳ پایه دبیرستان از سال تحصیلی جدید

عباس سلطانیان، مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم اظهار کرد: سال تحصیلی آینده امتحانات نهایی در هر سه پایه دوره متوسطه دوم برگزار و تا پایان شهریور عناوین دروس امتحانات نهایی در پایه‌های دهم و یازدهم اعلام می‌شود.

وی درباره سهم سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ گفت: طبق مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی سهم سوابق تحصیلی از کنکور ۱۴۰۲ اعمال شد و به‌تدریج تا سال ۱۴۰۵ به ۶۰ درصد می‌رسد؛ بر این اساس سهم نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم در کنکور سال جاری به صورت قطعی و ۴۰ درصد اعمال شد.

مدیرکل دفتر آموزش متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش افزود: سهم سوابق تحصیلی با افزایش تدریجی در کنکور ۱۴۰۵ به ۶۰ درصد می‌رسد، در کنکور ۱۴۰۳ باز هم سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در پایه دوازدهم مدنظر است، اما این بار سهم آن به ۵۰ درصد قطعی می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در کنکور ۱۴۰۴ سهم سوابق تحصیلی به ۶۰ درصد در پایه‌های یازدهم و دوازدهم می‌رسد، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۵ سهم سوابق تحصیلی به ۶۰ درصد و از پایه‌های تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم است.

سلطانیان خاطرنشان کرد: اگر قرار باشد در کنکور سال ۱۴۰۵، از هر سه پایه تحصیلی دوره متوسطه دوم، سوابق تحصیلی در پذیرش دانشگاه‌ها لحاظ شود، به‌طور قطع باید در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ دروسی که باید در آنها امتحانات نهایی برگزار کرد، مشخص شود و حداکثر تا پایان شهریور عناوین دروسی پایه دهم و یازدهم به تفکیک رشته برای برگزاری امتحانات نهایی در سال تحصیلی آینده اعلام می‌شود.

کد خبر 721526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر مهدی چهره سنچولی IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۲/۱۱
    3 2
    نه
  • armo IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    3 0
    برای چی این کارو میکنید،ترو خدا نکنید،چرا اوضاع انقدر بی صاحاب شده،میخواستید بگید زودتر میگفتید از اول سال،آخه کدوم هنرستانی کل کتابو میخونه،هیچ کسی نمیخونه،الان همه ی هنرستانی ها یک ماه فقط فرصت دارن پنج تا کتاب و بخونن!!! هیچ مدرسه ای از کل کتاب توی هنرستان امتحان نمیگیره. به این فکر کردید که بچه های هنر الان دقیقا میخوای توی این یک ماه چیکار کنند!؟ معجزه هم بشه نمیتونن قبول بشن. باید از اول سال تحصیلی میگفتید.نباید اینکارو میکردید،چرا همش میخواید اذیت کنید
  • علی محمدی IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۱/۱۸
    2 0
    آقای محترم که پشت میز نشستی دستور میدی امتحان نهایی یعنی تقلب سال قبل حق خیلی از کسانی که ۲۴ ساعت درس می‌خواندند ضایع شد در صورتی که بعضی ها بدون زحمت قبول شدند بهترین گزینه برای سنجش رشته های نظری کنکور است لطفا رسیدگی کنید چه وضعشه