آزمایش کارایی هوش مصنوعی در میان کارمندان شهر فنلاندی

هلسینکی در حال آزمایش ابزار هوش مصنوعی مایکروسافت کوپایلت است تا کارایی عملیاتی آن را برای کارمندان سراسر شهر مورد ارزیابی قرار دهد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کارمندان شهر هلسینکی در راستای به ارمغان آوردن کارایی عملیاتی، در حال آزمایش ابزار هوش مصنوعی جدید مایکروسافت کوپایلت (Copilot) هستند. این آزمایش با هدف توسعه صلاحیت و درک عمومی در مورد هوش مصنوعی در میان کارمندان شهر و حمایت از استفاده از هوش مصنوعی در حال انجام است.

آزمایش کوپایلت هلسینکی را در فنلاند پیشگام می‌کند، زیرا این شهر از اولین بخش‌هایی خواهد بود که استفاده از ابزار یادشده را مورد آزمایش قرار داده است.

کوپایلت؛ هوش مصنوعی مولد

کوپایلت یک ابزار یکپارچه برای برنامه‌های کاربردی در محیط کاری M365 است که از هوش مصنوعی مولد و یادگیری ماشینی استفاده می‌کند. به‌عنوان مثال از این ابزار می‌توان برای مدیریت فایل‌ها، ارائه مطلب و کاهش بار اضافی ایمیل استفاده کرد.

هلسینکی در نظر دارد با این آزمایش فناوری‌های جدید را آزمایش و راه را با بهبود بهره‌وری عملیاتی خود هموار کند. این آزمایش همچنین با هدف توسعه صلاحیت و درک عمومی در مورد هوش مصنوعی در میان کارمندان شهر و حمایت از استفاده از هوش مصنوعی در حال انجام است.

آزمایش کارایی هوش مصنوعی در میان کارمندان شهر فنلاندی

ابزار هوش مصنوعی جدید کوپایلت در هلسینکی

آزمایش کوپایلت از ژانویه تا اکتبر ۲۰۲۴ اجرا می‌شود و در مجموع هزار کارمند در سراسر سازمان‌های این شهر را دربرمی‌گیرد. شرکت‌کنندگان در آزمایش متشکل از تیم‌هایی هستند که فعالیت آن‌ها شامل استفاده قابل‌توجهی از ابزارهای M365 مانند تیمز (Teams) یا ورد (Word) است.

تیم‌هایی که داده‌های شخصی را پردازش می‌کنند یا در تماس مستقیم با ساکنان شهر هستند، از این آزمایش کنار گذاشته شده‌اند، زیرا استفاده از فناوری جدید شامل مسائل حقوقی و حفاظت از داده‌هایی است که هنوز حل نشده‌اند. از این ابزار در استخدام نیز استفاده نخواهد شد. هدف هلسینکی از این آزمایش، آشنایی با مزایایی است که کوپایلت برای کارآمدتر کردن دانش ارائه می‌دهد و این‌که این ابزار برای کدام وظایف کاری مناسب‌تر است.

شهر هلسینکی ضمن اشاره به اصول اخلاقی شامل انسان‌محوری، شفافیت، توضیح‌پذیری، انصاف و دوری از تبعیض، مسئولیت‌پذیری و اعتماد، حریم خصوصی، ایمنی، و نظارت انسانی بر عملیات هوش مصنوعی که برای استفاده از داده‌ها و هوش مصنوعی تعیین کرده است، از پای‌بندی کامل به این اصول در طول آزمایش اطمینان داد.

آزمایش کارایی هوش مصنوعی در میان کارمندان شهر فنلاندی

کد خبر 721251

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.