آیا سرمربی اسبق استقلال می‌تواند از تیم آبادانی شکایت کند؟

کارشناس حقوقی‌ورزشی معتقد است در صورت وجود شرایط خاص، وینفرد شفر، مربی اسبق آبی‌پوشان پایتخت می‌تواند از صنعت‌نفت آبادان شکایت کند و در غیر این‌صورت طرح این دعوی به‌جایی نخواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حواشی و اتفاقات مربوط به فوتبال ایران علی‌رغم تعطیلی رقابت‌ها به‌علت برگزاری مسابقات جام ملت‌های ۲۰۲۳ آسیا در روزهای اخیر همچون قبل و با همان شدت برقرار است و برخی باشگاه‌ها دچار چالش‌هایی شده‌اند که پای چندین نفر را به ماجرا باز کرده است و احتمال می‌رود همچنان تا زمان بازگشت فوتبال ایران به روال قبل، بلبشوها ادامه پیدا کند.

در جنوب فوتبال ایران، باشگاه بحران‌زده صنعت‌نفت آبادان اسیر بدبیاری‌هایی شده است. ماجرا از این قرار است که عبدالله ویسی، سرمربی آبادانی‌ها که عملکرد خوبی در نیم‌فصل دوم رقابت‌های لیگ بیست‌ودوم روی نیمکت صنعت‌نفت آبادان داشت و موفق شد این تیم را در لیگ برتر حفظ کند، با نظر مدیریت باشگاه در لیگ بیست‌وسوم نیز سکان‌دار برزیلی‌ها شد. ویسی برخلاف لیگ بیست‌ودوم، نتوانست نتایج مطلوبی را با صنعت‌نفت آبادان بگیرد و در پایان نیم‌فصل با کسب ۱۱ امتیاز در رده چهاردهم جدول قرار گرفت تا این مربی خوزستانی استعفا دهد.

باشگاه صنعت‌نفت آبادان مذاکرات خود را برای انتخاب سرمربی جدید خود بلافاصله بعد از پایان رقابت‌های نیم‌فصل اول آغاز کرد و با اعلام این باشگاه جنوبی، وینفرد شفر به‌عنوان سرمربی جدید این تیم انتخاب شد. این مربی ۷۴ ساله آلمانی که تجربه نشستن روی نیمکت تیم‌های فوتبال اشتوتگارت، الاهلی و العین امارات و تیم‌های ملی کامرون و جامائیکا را در کارنامه دارد، در لیگ‌های هفدهم و هجدهم سرمربی استقلال بود.

آیا «شفر» می‌تواند از صنعت‌نفت آبادان شکایت کند؟

اما ساعتی پس از انتشار این خبر، اخباری مبنی‌بر اینکه این باشگاه بدون استعلام از مراجع ذی‌ربط اقدام به معرفی وینفرد شفر به عنوان سرمربی خود کرده است، منتشر شد. همین اظهار نظر موجب شد که این همکاری در هاله ابهام قرار بگیرد و پس از چند روز نیز باشگاه صنعت‌نفت آبادان قید همکاری با این مربی آلمانی را بزند.

آیا «شفر» می‌تواند از صنعت‌نفت آبادان شکایت کند؟

حتی پس از اینکه حضور وینفرد شفر در ایران منتفی شد باشگاه صنعت‌نفت آبادان برای حضور سرمربی جدید روی نیمکت تیم خود به تلاش ادامه داد و طبق آنچه در برخی رسانه‌ها عنوان شده است پس از کش‌وقوس‌های فراوان محرم نویدکیا، سرمربی سابق تیم فوتبال سپاهان اصفهان به عنوان سرمربی جدید برزیلی‌ها انتخاب شده است. محرم نویدکیا سه‌شنبه شب برای نهایی کردن حضور خود در صنعت‌نفت راهی آبادان شد، اما هنوز هیچ خبر رسمی از سوی این باشگاه درخصوص عقد قرارداد با نویدکیا منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید: توافق نهایی محرم نویدکیا با صنعت نفت آبادان در هاله‌ای از ابهام

معادلات پیچیده در رفسنجان؛ ساکت یا سرمربی جدید؟

به سراغ یک باشگاه دیگر خواهیم رفت که برخلاف فصل گذشته ظاهر شده و شرایط خوبی را در نیم‌فصل اول سپری نکرد. مس رفسنجان دور رفت را با ساکت الهامی به پایان رساند، اما هنوز دور جدید تمرینات این تیم آغاز نشده و مدیرعامل باشگاه هم در این باره گفته این موضوع به این خاطر است که هنوز باشگاه برای ادامه همکاری با ساکت الهامی به جمع‌بندی نهایی نرسیده و ممکن است با مربی جدیدی توافق کند.

در همین ارتباط حتی خبرهایی شنیده می‌شود که سیدمهدی رحمتی حالا به گزینه جدیدی رفسنجانی‌ها تبدیل شده است. سیدمهدی رحمتی با وجود عملکرد خوب در تیم آلومینیوم اراک در نساجی مازندران روزهای خوبی را تجربه نکرد و در نهایت بعد از شکست در برابر استقلال استعفای خود را نهایی کرد و جای خود را به سرمربی اسپانیایی داد.

آیا «شفر» می‌تواند از صنعت‌نفت آبادان شکایت کند؟

برخی اخبار غیررسمی می‌گوید سیدمهدی رحمتی به باشگاه مس رفسنجان نزدیک شده است و به‌نظر می‌رسد این باشگاه در تلاش برای تفاهم با کادر فنی گذشته است تا این جابه‌جایی هزینه‌های مازاد برای باشگاه به بار نیاورد. همین موضوع هم باعث شده است ساکت الهامی از دست مدیران باشگاه مس رفسنجان به‌شدت شاکی شود و حتی در آستانه شکایت از آن‌ها به‌علت مذاکره با شخص دیگر برای هدایت مس است.

آیا «شفر» با صنعت‌نفت قرار داد دارد؟!

در همین رابطه رسول باختر، کارشناس مطرح حقوقی‌ورزشی به خبرنگار ایمنا می‌گوید: باید بررسی کرد که مدیران باشگاه صنعت‌نفت آبادان چرا و به چه صورت با وینفرد شفر برای سرمربی‌گری برزیل ایران قرارداد منعقد کرده‌اند.

وی می‌افزاید: ضمن اینکه مدیران باشگاه صنعت‌نفت آبادان مدعی شده‌اند مصاحبه‌های اخیر وینفرد شفر از قول این مرد آلمانی نبوده است و مصاحبه‌اش با یکی از رسانه‌های کشورمان نیز از طرف شفر تکذیب شد.

کارشناس حقوقی‌ورزشی با تاکید بر اینکه چنانچه صنعت‌نفت با شفر قرارداد منعقد کرده باشد این سرمربی آلمانی می‌تواند با شکایت به CAS دستمزد و غرامت بگیرد، تصریح می‌کند: در صورتی که شفر با صنعت‌نفت آبادان قرارداد منعقد کرده باشد و به‌هر دلیلی حضور وی در این تیم منتفی شود می‌تواند به فیفا و دادگاه عالی ورزش شکایت کند و در این پرونده پیروز شود. البته باید جزئیات کامل وجود داشته باشد که بتوان دقیق‌تر نظر داد.

باختر همچنین در خصوص ماجرایی که در باشگاه مس رفسنجان به‌وجود آمده است، خاطرنشان می‌کند: باید در نظر بگیریم و ببینیم وضعیت ساکت الهامی با مس رفسنجان چگونه است. اینکه آیا از سمت خود اخراج شده یا اینکه چنین اتفاقی نیفتاده است. اگر از سمت خود برکنار شده باشد که مشکلی نیست، اما بر فرض اگر همچنان سرمربی مس رفسنجان باشد انتخاب سرمربی جدید به منزله فسخ قرارداد با وی خواهد بود.

به گزارش ایمنا، باید صبر کرد و دید نتیجه دعوای مدیران باشگاه صنعت‌نفت آبادان و شفر آلمانی چه خواهد شد. اگر وینفرد شفر با برزیلی‌ها قرارداد داخلی بسته باشد، می‌تواند باشگاه صنعت‌نفت را در اوج بی‌پولی‌اش نقره‌داغ کند و البته چنانچه ادعای مدیران صنعت‌نفت مبنی‌بر منعقد نکردن قرارداد با وینفرد شفر صحت داشته باشد، مشکلی این باشگاه را تهدید نخواهد کرد.

در باشگاه مس رفسنجان هم تغییراتی در حال رخ دادن است، اما به‌نظر نمی‌رسد اتفاق ویژه و غیرمتعارفی در این باشگاه دیده شود؛ یا ساکت الهامی با نارنجی‌پوشان رفسنجانی کنار می‌آید و در این باشگاه می‌ماند یا سیدمهدی رحمتی پس از چند هفته بیرون ماندن از گود سرمربی‌گری، بار دیگر به لیگ برتر فوتبال ایران بازخواهد گشت.

کد خبر 720999

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.