تحقق ۱۰۰ درصدی اجرای پویش ملی سلامت در ۵ شهرستان چهارمحال و بختیاری

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری گفت: براساس آمار ثبت شده در سامانه سیب وزارت بهداشت تا تاریخ بیست‌وپنجم دی‌۱۴۰۲ میزان مشارکت و پوشش طرح کلی غربالگری دیابت و فشارخون بالا، جمعیت هدف در شهرستان‌های سامان، لردگان، کیار، فلارد و خانمیرزا به ۱۰۰ درصد رسید.

محمدحسین اعرابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: بر اساس آمار ثبت شده در سامانه سیب وزارت بهداشت تا تاریخ بیست‌وپنجم دی ۱۴۰۲ میزان مشارکت و پوشش طرح ملی غربالگری دیابت و فشار خون بالا، جمعیت هدف در شهرستان‌های سامان، لردگان، کیار، فلارد و خانمیرزا به ۱۰۰ درصد رسید.

وی افزود: در مابقی شهرستان‌ها نیز بیش از ۹۰ درصد جمعیت هدف در این پویش غربالگری شدند.

اعرابی ادامه داد: در مجموع تاکنون بیش از ۶۹۰ هزار و ۱۲۶ نفر معادل ۹۵.۱ جمعیت هدف (۷۲۵ هزار و ۸۲۵ نفر) استان چهارمحال و بختیاری در پویش ملی سلامت مشارکت کردند.

وی با اشاره به نتایج اجرای پویش ملی سلامت در استان اضافه کرد: در مجموع ۱۴۸ هزار و ۷۸ نفر در استان در معرض ابتلاء به پرفشاری خون و ۲۳ هزار و ۹۰۴ نفر در معرض ابتلاء به دیابت هستند که باید بیشتر به سبک زندگی سالم همچون ورزش و تغذیه مناسب اهمیت دهند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گفت: همچنین هشت هزار و ۹۷۰ نفر مشکوک به فشارخون بالا و بیش از سه هزار و ۸۳ نفر مشکوک به دیابت در استان شناسایی شده است.

وی خاطرنشان کرد: بیماران جدید شناسایی شده هم بیش از ۹ هزار و ۴۴۷ نفر مبتلا به فشارخون بالا و چهار هزار و ۳۵۸ نفر مبتلا به دیابت بودند که از بیماری خاموش و بی‌علامت خود مطلع و آگاه شدند.

محمدحسین اعرابی تاکید کرد: همه افراد بالای ۱۸ سال تا پایان ماه دی ۱۴۰۲ فرصت دارند با مراجعه به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی محل سکونت، با انجام تست رایگان فشار و قندخون از وضعیت سلامت خود مطلع شوند.

کد خبر 720427

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.