به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، آژانس حملونقل شهری سانفرانسیسکو (SFMTA) در تلاش برای تغییر چشمانداز حملونقل سانفرانسیسکو اعلام کرده است که سیستم قطار شهری ابتکاری با هدف افزایش کارآیی و اطمینان خدمات آغاز کرده است؛ مقامات با درک محدودیتهای سیستم کنترل خودکار قطار فعلی (ATCS)، مترو را به سمت یک سیستم کنترل قطار مبتنی بر ارتباطات (CBTC) هدایت میکنند.
ATCS موجود مستعد خرابی تجهیزات بوده است و منجر به بروز اختلالاتی برای مسافران شده است، اما اجرای طرح CBTC ارتباط ثابت همه قطارها، سیگنالدهی اولیه برای اولویتبندی، بهروزرسانی خودکار نرمافزار و موارد دیگر را تضمین میکند؛ پیشبینی میشود که با استفاده از ابتکار جدید ۲۰ تا ۳۵ درصد تاخیرها کاهش پیدا میکند و عملکرد قطارهای شهری روانتر و کارآمدتر خواهد شد.
همچنین، سیستم قطار شهری سانفرانسیسکو در حال اجرای استراتژیهای کوتاه مدت برای افزایش قابلیتهای فعلی است؛ برای نمونه، رویکردی برای تعمیر و نگهداری در پیش گرفته است، علاوه بر این، قرار است میزان تاخیر قطارهای شهری را تا حدود ۷۰ درصد کاهش دهد و رفتامد روزانه قابل اطمینانتری را تضمین کند.
نظر شما