۲۵ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۳۴
پایتخت ترافیک آلمان کجاست؟

هامبورگ شهری با بیشترین تراکم ترافیک در آلمان و پایتخت ترافیک این کشور است که به‌دنبال این تراکم، خودروها در آن با کمترین سرعت ممکن در حرکت بوده‌اند. این شهر در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۲ نیز در صدر قرار گرفت.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، در حال حاضر بسیاری از جاده‌ها و بزرگراه‌ها در آلمان به‌دنبال اعتصاب کشاورزان مسدود شده‌اند، با این حال ترافیک مسئله امروز و دیروز این کشور نیست. به بیان دیگر حتی در صورت مواجه نبودن با شرایطی هم‌چون بستن خیابان‌ها به‌دنبال اعتصاب کشاورزان با تراکتورها که این کشور در روزهای اخیر شاهد آن بوده است، معضل ترافیک در بسیاری از نقاط جهان بسیار عادی و همیشگی قلمداد می‌شود و در بعضی مکان‌ها گاه‌به‌گاه رخ می‌دهد.

شاخص ترافیک تام‌تام در این راستا به انتشار نتایج حاصل از بررسی سرعت ترافیک خودروها در ۲۷ شهر و منطقه آلمان در طول سال ۲۰۲۳ پرداخت. رتبه‌بندی‌ها نشان می‌دهد که پنج جایگاه برتر لیست در زمینه این پدیده ناخوشایند شهری در آلمان به‌طور انحصاری به شهرهای بزرگ هامبورگ، برلین، لایپزیگ، فرانکفورت و مونیخ اختصاص دارد. به این ترتیب نتایج بررسی‌ها نشان داد که در سال ۲۰۲۳ هامبورگ، شهری با بیشترین تراکم ترافیک در آلمان و پایتخت ترافیک این کشور بود که به‌دنبال این تراکم، خودروها در آن با کمترین سرعت ممکن در حرکت بوده‌اند. این شهر در رتبه‌بندی سال ۲۰۲۲ نیز در صدر قرار گرفت.

رانندگان در هامبورگ برای پیمودن یک مسیر ۱۰ کیلومتری به‌طور متوسط کمی کمتر از ۲۴ دقیقه زمان صرف می‌کنند که این میزان در جدیدترین داده‌ها حاکی از افزایشی جزئی (۳۰ ثانیه) نیز بوده است، این افزایش در حالی رخ داده که میانگین سرعت حرکت در ترافیک هامبورگ در طول یک سال تنها یک کیلومتر در ساعت کاهش داشته است. تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که حجم ترافیک این شهر در روزهای پایانی هفته به‌وضوح کمتر و شرایط برای تردد بسیار بهتر است.

پایتخت ترافیک آلمان کجاست؟

بدترین زمان برای رانندگی در هامبورگ

جریان ترافیک هامبورگ تحت‌تأثیر عوامل متعددی قرار دارد که شامل زیرساخت‌ها و وضعیت آن، تراکم تردد، شرایط آب‌وهوایی و عملیات ساخت‌وساز و فعالیت‌های جاده‌ای می‌شود. رفتار رانندگی و محدودیت سرعت افراد نیز بر جریان ترافیک تأثیر می‌گذارد و در این میان از نقش چشمگیر مواردی هم‌چون تصادفات جاده‌ای نمی‌توان غافل ماند.

مطالعات نشان می‌دهد که بیشترین حجم ترافیک این شهر شمالی آلمانی در بعدازظهرهای پنجشنبه دیده می‌شود که پیمودن یک مسیر ۱۰ کیلومتری در آن نیم ساعت طول می‌کشد. به‌طور دقیق‌تر، ساعت چهار بعدازظهر بدترین زمان برای رانندگی با ماشین در مرکز شهر هامبورگ محسوب می‌شود، زیرا هم‌زمان با ساعت شلوغی ترافیک شهر است.

محققان این بررسی به رانندگان هامبورگ توصیه کرده‌اند که در صورت امکان از سفر در ساعات شلوغی خودداری و اگر یک برنامه کاری ترکیبی دارند که به‌واسطه آن می‌توانند تردد به محل کار خود را به‌صورت متناوب تعیین کنند، به انتخاب روزهای دوشنبه و جمعه بپردازند که کم‌استرس‌ترین روزهای هفته برای انجام کار به حساب می‌آید و حجم ترافیک در آن‌ها کمتر است.

پایتخت ترافیک آلمان کجاست؟

کد خبر 720214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.