ضرورت همراهی بین دستگاهی برای کاهش تصادفات در خراسان شمالی

مدیرکل راهداری خراسان شمالی گفت: برای کاهش تصادفات و آمار متوفیان در استان، همراهی بین دستگاهی نیاز است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمد مشتری امروز _ یک شنبه بیست و چهارم دی _ در کمیسیون مدیریت ایمنی حمل‌ونقل و سوانح رانندگی خراسان شمالی، اظهار کرد: آمار تصادفات و متوفیان سوانح رانندگی در خراسان شمالی با همراهی بین دستگاهی کاهش پیدا خواهد کرد.

وی با ارائه آمار هشت ماهه پزشکی قانونی در خصوص مصدومان و متوفیان حوادث جاده‌ای در کشور و استان، افزود: در مدت باقی مانده تا پایان سال جاری، باید تلاش کنیم آمار مصدومان و متوفیان در محورها کاهش پیدا کند.

مدیرکل راهداری خراسان شمالی عنوان کرد: ارتقای فرهنگ ترافیک نیز در کاهش تصادفات جاده‌ای بسیار مؤثر است و با راهکارهای مختلف می‌توان سطح آگاهی کاربران جاده‌ای را افزایش داد.

مهدی رشیدی، معاون عمرانی استانداری خراسان شمالی نیز در این جلسه تصریح کرد: در وقوع تصادفات شاخص‌های مختلفی مؤثر است و با توجه به افزایش آمار تصادفات جاده‌ای در استان باید سطح مهارت و فرهنگ ترافیکی ارتقا یابد.

وی با اشاره به ضعف‌هایی که در مهارت و فرهنگ رانندگی وجود دارد، ادامه داد: صدا و سیما، دستگاه‌های اجرایی متولی و فضای مجازی می‌توانند در فرهنگ ترافیک و کاهش سوانح رانندگی بسیار مؤثر باشند.

در این جلسه، آمار ۹ ماهه پلیس راه در خصوص تصادفات همچنین ایمن سازی محدوده پلیس راه تا ورودی شهر اسفراین مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد صدا و سیما نسبت به تهیه و تدوین برنامه‌ها و تیزر تبلیغاتی برای آموزش همگانی و ارتقای فرهنگ ترافیکی اقدام کند.

کد خبر 719962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.