کردستان رکورددار بیشترین میزان بارش در کشور شد

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کردستان گفت: طی سامانه بارشی اخیر ایستگاه‌های سلین، سروآباد و مریوان در استان کردستان، بیشترین میزان بارش را در کشور به خود اختصاص دادند.

علی پناهی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در کردستان اظهار کرد: در سامانه بارشی اخیر که از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شده است، تاکنون ایستگاه‌های سلین با ۲۱۹ میلی‌متر، سروآباد ۱۷۲ و مریوان با ۱۵۵ میلی‌متر بیشترین میزان بارش را در کشور به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به وضعیت بارش در سایر شهرها و نقاط استان افزود: شهر بانه ۹۷ میلی‌متر، سنندج ۴۸، سقز ۴۰، زرینه ۲۷، موچش ۲۵، دیواندره و کامیاران هرکدام ۲۱، بیجار ۱۳، دهگلان پنج و قروه یک میلی‌متر بارش را ثبت کرده‌اند.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان کردستان ادامه داد: فعالیت این سامانه بارشی به صورت پراکنده تا صبح فردا (دوشنبه) در استان ادامه دارد و به دنبال آن از روز دوشنبه تا پنجشنبه هوای استان کردستان پایدار خواهد بود.

پناهی از افت محسوس دمای هوا در استان کردستان نیز خبر داد و گفت: به صورت میانگین طی چند روز آینده دمای هوای استان هشت تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد سردتر می‌شود و شاهد حاکم شدن شرایط یخبندان در استان خواهیم بود.

کد خبر 719911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.