بارش برف و باران امروز ۲۳ شهر کشور را فرامی‌گیرد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش برف و باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت در ۲۳ شهر کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، شمال و شرق خوزستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، لرستان، همدان، مرکزی، قم، ارتفاعات و دامنه‌های البرز در استان‌های زنجان، قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران، گلستان و بخش‌هایی از خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش باران و برف، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات کولاک برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: بیشینه بارش طی امروز برای جنوب آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، غرب کردستان، اردبیل، ارتفاعات گیلان و البرز مرکزی خواهد بود و فردا در بعضی مناطق شمال غرب، غرب، ارتفاعات زاگرس مرکزی و شمال شرق، سه‌شنبه در شرق و چهارشنبه در غرب سواحل دریای خزر، بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز پنجشنبه نیز در نواحی شمال غرب و سواحل دریای خزر، افزایش ابر، کاهش دما و بارش انتظار می‌رود و امروز در شمال غرب، غرب، شمال شرق و مرکز و دوشنبه در مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، در بعضی ساعات افزایش سرعت وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت: از امروز تا پیش از ظهر فردا دریای خزر مواج خواهد بود و شرایط مذکور امروز در شمال خلیج‌فارس و سه‌شنبه و چهارشنبه در خلیج فارس تنگه هرمز و دریای عمان انتظار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا کمی ابری گاهی وزش باد شدید، با بیشینه ۱۸ و کمینه صفر درجه سانتی‌گراد است و روز دوشنبه، کمی ابری تا قسمتی ابری و وزش باد گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۱۸ و کمینه یک درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 719782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.