کشورهای اروپایی با بالاترین و پایین‌ترین سرعت اینترنت

کشورهای شمال اروپا بالاترین سرعت اینترنت را در سراسر مرزهای این قاره دارند. سوئد با سرعت بالای ۳.۷۴ ثانیه جایگاه برتر و ترکیه با سرعت ۱۰.۲۲ ثانیه پایین‌ترین جایگاه لیست را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اروپایی‌ها به‌طور متوسط بیش از شش ساعت در روز را صرف چرخیدن در اینترنت می‌کنند. این امر بسته به سرعت اتصال اینترنت می‌تواند تجربه‌ای بسیار دل‌چسب یا آزاردهنده باشد. به‌نظر می‌رسد این سرعت از کشوری به کشور متفاوت است. یک سرویس مقایسه تجاری با استفاده از داده‌های جست‌وجوگر سرعت بارگذاری صفحه گوگل، میانگین سرعت بارگذاری صفحات وب را در دستگاه‌های دسک‌تاپ و تلفن همراه برای هر کشور اروپایی مورد بررسی قرار داده است. طبق داده‌های به‌دست‌آمده، کشورهای شمال اروپا به‌طور قابل‌توجهی در صدر جدول کشورهایی با بالاترین سرعت اینترنت قرار دارند.

کشورهای اروپایی با بالاترین سرعت اینترنت

سوئد با سرعت بارگذاری دسک‌تاپ ۳.۷۴ ثانیه در جایگاه برتر لیست کشورهای اروپایی با بالاترین سرعت اینترنت قرار دارد. سوئد از نظر سرعت بارگذاری در دستگاه‌های تلفن همراه نیز با میانگین سرعت ۷.۴۸ ثانیه بهترین عملکرد را دارد.

فنلاند، اولین کشور در جهان که دسترسی به اینترنت را در سال ۲۰۱۰ یک حق قانونی قرار داد، با سرعت ۳.۸۴ ثانیه، دانمارک و لتونی با میانگین سرعت چهار ثانیه، لیتوانی با ۴.۱۴ ثانیه و سوئیس با ۴.۲۳ جایگاه‌های بعدی لیست کشورهای اروپایی با بالاترین سرعت اینترنت را به خود اختصاص دادند.

در جهت مخالف نیز ترکیه با زمان بارگذاری ۱۰.۲۲ ثانیه پایین‌ترین رتبه جدول را به خود اختصاص داده که دلیل این امر اتکا به استفاده از کابل‌های مسی عنوان شده است. دیگر کشورهای این لیست بلغارستان با سرعت ۹.۳۸، رومانی با سرعت ۸.۵۹، قبرس با سرعت ۷.۱۸ و لهستان با سرعت ۶.۰۹ است. قابل توجه این‌که این کشورها از نظر سرعت بارگذاری اینترنت تلفن‌های همراه نیز بدترین عملکرد را داشتند و ترکیه در این بخش نیز با سرعت ۱۳.۱۹ ثانیه پایین‌تر سرعت بارگذاری را داشت.

کشورهای اروپایی با بالاترین و پایین‌ترین سرعت اینترنت

دلیل کندتر بودن سرعت بارگذاری در دستگاه‌های تلفن همراه

محدودیت‌های شبکه‌های تلفن همراه و تأثیر آن‌ها بر سرعت انتقال داده، یکی از عوامل کلیدی پایین‌تر بودن سرعت اینترنت آن‌ها نسبت به اتصالات پهن باند ثابت است. علاوه بر این، سخت‌افزار موجود در دستگاه‌های تلفن همراه نسبت به رایانه‌های رومیزی از قدرت کمتری برخوردار است. اندازه کوچک‌تر و وضوح کمتر صفحه نمایش دستگاه‌های تلفن همراه نیز به معنای نیازمندی وب‌گاه‌ها به بارگیری عناصر یا طرح‌بندی‌های مختلف است که این امر زمان بارگذاری را طولانی‌تر می‌کند. از سوی دیگر مرورگرهای دستگاه‌های تلفن همراه به اندازه مرورگرهای روی دسک‌تاپ بهینه نیستند که این امر بر سرعت رندر و پردازش صفحات وب تأثیر می‌گذارد.

افزایش سرعت بارگذاری

  • کاربران:

  1. استفاده از آخرین نسخه مرورگرها و پاک کردن دوره‌ای کش و کوکی‌ها
  2. بستن برنامه‌های پس‌زمینه و غیرفعال کردن افزونه‌های غیرضروری مرورگر
  3. نصب مسدودکننده‌های تبلیغاتی
  4. قرارگیری روتر در مرکز و دور از موانع قدرت سیگنال بهینه
  5. محدود کردن تعداد دستگاه‌های متصل به شبکه به‌منظور آزاد کردن پهنای باند
  6. استفاده از اتصال اینترنت در صورت امکان برای برخورداری از اینترنت پایدارتر و سریع‌تر
  • کسب‌وکارها
  1. بهینه سازی تصاویر با انتخاب فرمت بهینه یا فشرده‌سازی آن‌ها
  2. کاهش تعداد موارد مختلف بارگذاری‌شده در صفحات وب
  3. پیروی از رویکرد طراحی واکنش‌گرا شامل دقت در استفاده از اسکریپت‌های خارجی مانند تبلیغات یا دکمه ورودی رسانه‌های اجتماعی

کشورهای اروپایی با بالاترین و پایین‌ترین سرعت اینترنت

کد خبر 719533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.