روز کاهش هزینه‌های انرژی+ تاریخچه و پوستر

روز کاهش هزینه‌های انرژی در ۱۰ ژانویه برگزار می‌شود و به موضوعی مهم، کلیدی و در عین حال نادیده گرفته‌شده اختصاص دارد؛ این‌که هدر دادن انرژی از جمله بدترین اقدامات بشر در طول زندگی خود است و هزینه آن برای کره زمین بسیار گران تمام می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، کاهش هزینه‌های انرژی به دلایل زیادی از کلیدی‌ترین عوامل موجود برای حفظ کره زمین به‌شمار می‌رود که به‌رغم اهمیت بالا همواره در حال نادیده گرفته شدن است. هدر دادن انرژی نه تنها با ایجاد بار مالی برای اشخاص و خانواده‌ها همراه است، با اتلاف منابع جبران‌ناپذیر و تشدید بحران‌های سلامتی هم‌چون آلودگی، به کره زمین نیز آسیب‌هایی بالایی وارد می‌کند. به این ترتیب روز کاهش هزینه‌های انرژی معرفی شده است تا بشر حتی شده در حجمی کم، تلاش کند در اتلاف انرژی صرفه‌جویی و نه‌تنها به زمین منفعت‌رسانی کند، بلکه برای خود نیز پس‌اندازی فراهم آورد.

تاریخ روز کاهش هزینه‌های انرژی ۱۴۰۲

روز کاهش هزینه‌های انرژی در ۱۰ ژانویه معادل ۲۰ دی ۱۴۰۲ برگزار می‌شود تا اهمیت خودداری از اتلاف انرژی و صرفه‌جویی در هزینه‌های ناشی از این اتلاف را برجسته سازد. در اصل این روز به‌طور کامل در مورد راه‌های مفید برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های ناشی از آن است.

روز کاهش هزینه‌های انرژی+ تاریخچه و پوستر

تاریخچه روز کاهش هزینه‌های انرژی

روز کاهش هزینه‌های انرژی برای اولین بار توسط اتحادیه کارایی انرژی کانادا ایجاد شد و امروزه به واسطه ارتباطی که با جامعه گسترده‌تر دارد، در سراسر جهان مشاهده می‌شود، از جمله ایالات متحده و بریتانیا تا کوچک‌ترین شهرهای جهان این روز که دربردارنده پیامی بدیهی اما نادیده گرفته‌شده است را گرامی می‌دارند. در این روز رسانه‌ها اغلب به انتشار نکاتی ساده درباره صرفه‌جویی در مصرف انرژی برای مخاطبان خود می‌پردازند.

این روز همچنین شاهد شکل‌گیری تصمیمات و اقدامات مهمی نیز هست، برای مثال فرماندار نیومکزیکو در روز کاهش هزینه‌های انرژی سال ۲۰۱۹ قانون جدیدی را امضا کرد که به این ایالت اجازه می‌دهد صد درصد برق مورد نیاز خود را حداکثر تا سال ۲۰۵۰ از منابع تجدیدپذیر تأمین کند.

صرفه‌جویی در مصرف انرژی

بشر به‌شدت به انرژی برق متکی است و حجم بالایی از آن را صرف گرم نگهداشتن خانه و محیط اطراف خود در زمستان گرم و خنک نگهداشتن آن‌ها در تابستان می‌کند. قبوض هزینه‌های گرمایش و سرمایش از گران‌ترین قبوض در سراسر جهان برای ساکنان زمین است که در طول سال پرداخت می‌شود و منجر به نارضایتی‌های بسیار است. طبق بررسی‌ها، در کشوری هم‌چون ایالات متحده خانه‌ها ۲۲ درصد از کل مصرف انرژی را تشکیل می‌دهند که تنها از محل چراغ‌ها، شارژرها، لپ‌تاپ‌ها و تلویزیون‌هایی ناشی می‌شود که همیشه به برق وصل هستند. به این ترتیب زمانی که صحبت از صرفه‌جویی در هزینه و صرفه‌جویی در مصرف انرژی در خانه‌ها می‌شود، گزینه‌های متعددی پیش روی مردم آمریکا قرار دارد. اقدامات ساده‌ای هم‌چون کوتاه کردن زمان استحمام، استفاده از ترموستات به‌منظور قطع انرژی‌رسانی در موافع غیر مورد نیاز و جدا کردن وسایل برقی بی‌استفاده هم‌چون شارژها از پریزهای برق همه نقش اندک اما مهمی در کاهش مصرف انرژی برق و صرفه‌جویی در قبوض آن دارند. از سوی دیگر خاموش نگه داشتن وسایل گرمایشی در صورت فقدان نیاز یا خودداری از تأمین گرمایش بیش از حد با زیاد کردن شعله بخاری‌ها و شوفاژها با نگهداشتن دمای خانه برابر با دمای استاندارد اتاق و استفاده از لباس‌های مناسب‌تر نقش چشمگیری در کاهش هزینه مصرف سوخت ایفا می‌کند.

روز کاهش هزینه‌های انرژی+ تاریخچه و پوستر

کد خبر 718995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.