توقف تولیدات خودروسازی آلمان در پی اعتراض چندباره کشاورزان

کشاورزان آلمانی در اعتراض به طرح‌های لغو معافیت مالیاتی دیزل، برای چندمین بار بزرگراه‌های اصلی و سایر خیابان‌های کوچک و بزرگ کشور را با تراکتور مسدود کردند. این اعتراضات تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، مسافران درون و بیرون شهری سراسر آلمان با اختلال شدید در مسیر تردد خود مواجه هستند، چراکه اعتراض گسترده کشاورزان به طرح‌های لغو معافیت‌های مالیاتی خودروهای دیزلی مورد استفاده در کشاورزی، جاده‌های سراسر این کشور را مسدود کرده است. کشاورزان در اقدامی هماهنگ تراکتورهای خود را در بزرگراه‌ها و تمام جاده‌های کوچک و بزرگ آلمان پارک و عبور و مرور را متوقف کرده‌اند. این اقدام مورد حمایت شرکت‌های حمل‌ونقل قرار گرفته است که به افزایش عوارض کامیون‌ها اعتراض دارند.

کشاورزان معترض در مقابل دروازه براندنبورگ برلین، تابلوهایی را روی تراکتورهای خود نصب کرده‌اند که روی آن‌ها نوشته شده است: «کشاورز نباشد، آینده‌ای هم وجود نخواهد داشت». دیگران نیز به اقدامات مشابهی در بخش‌های سراسر کشور پرداختند. این اقدام آغاز یک هفته اعتراضات سراسری علیه طرح‌های یادشده دولت آلمان (لغو معافیت‌های مالیاتی ماشین‌های دیزل مورد استفاده در کشاورزی) است.

توقف تولیدات خودروسازی آلمان در پی اعتراض چندباره کشاورزان

اعتراضات کشاورزان نه‌تنها دسترسی به جاده‌های سراسر کشور را مسدود کرده که با بستن مسیرهای دسترسی و جلوگیری از رسیدن کارمندان به محل کار، تولید را در کارخانه‌های آلمان متوقف کرده است، به این ترتیب بزرگ‌ترین خودروسازی اروپا و دومین خودروساز بزرگ جهان پس از تویوتا، شرکت چندملیتی فولکس‌واگن، در عمل روزهای گذشته هیچ تولیدی نداشت.

موضع دولت در برابر اعتراضات کشاورزان آلمانی

دولت آلمان هفته گذشته تا حدی از موضع خود پایین آمد و از حفظ این معافیت‌ها خبر داد، اما انجمن کشاورزان آلمان همچنان درصدد معکوس شدن کامل برنامه‌ها است. ارائه طرح‌های لغو معافیت‌های مالیاتی ماشین‌های کشاورزی دیزلی در دسامبر نیز خشم کشاورزان را برانگیخت. این پیشنهادها بخشی از بسته ارائه‌شده دولت برای پر کردن شکاف ۱۷ میلیارد یورویی بودجه ۲۰۲۴ بود.

اصلاح بودجه که شامل کاهش‌های مورد مناقشه می‌شود، پس از لغو تصمیم قبلی برای استفاده مجدد ۶۰ میلیارد یورویی از سوی عالی‌ترین دادگاه آلمان الزامی شد و به‌منظور کاهش پیامدهای ناشی از همه‌گیری کووید -۱۹، کمک به مبارزه با تغییرات آب‌وهوایی و مدرن‌سازی کشور انجام گرفت.

توقف تولیدات خودروسازی آلمان در پی اعتراض چندباره کشاورزان

کد خبر 718543

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.