تامین گرمای شهر اسکاتلندی با انرژی کارخانه زباله

آبردین، شهر تاریخی اسکاتلند، در راستای توسعه شبکه حرارتی شهر به‌منظور تأمین گرمایش مقرون‌به‌صرفه برای ساکنان در بحبوحه بحران هزینه‌های زندگی، کمک مالی ۸.۹ میلیون پوندی دولت مرکزی اسکاتلند را پذیرفت تا انرژی حاصل از کارخانه زباله‌سوزی را به بهره‌برداری برساند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دولت اسکاتلند ۸.۹ میلیون پوند به توسعه شبکه گرمایش اجتماعی محلی آبردین کمک مالی ارائه داد که می‌تواند تا ۸۰۰ خانه، مدرسه و مرکز اجتماعی را با انرژی کم‌هزینه و گرمای تأمین شده از محل کارخانه زباله گرم نگه دارد. این شبکه به افراد مواجه با کمبود سوخت کمک می‌کند تا در بحبوحه بحران هزینه‌های زندگی، انرژی کم‌هزینه‌ای را برای خانه‌های خود فراهم آورند که به‌شدت به آن نیاز دارند. گرما از طریق انرژی کارخانه زباله تأمین می‌شود که در شهرک صنعتی ایست‌تولوس برای دفع زباله‌های غیر قابل بازیافت شهر ساخته شده است.

پروژه توسعه شبکه‌های حرارتی آبردین شامل گسترش سیستم‌های گرمایش خیابانی با نصب بیش از ۳.۷ مایل لوله‌های زیرزمینی است و علاوه بر آن شامل راه‌اندازی تأسیسات داخلی جدید، نصب امکانات اندازه‌گیری گرما و توسعه لوله‌های تأمین گرما به داخل ساختمان‌ها می‌شود. لوله‌های اصلی از تأسیسات توزیع گرما در زیر خط اصلی راه‌آهن شمال شرق جهت اتصال به شبکه گرمایش موجود در شبکه یادشده هدایت می‌شوند.

تامین گرمای شهر اسکاتلندی با انرژی کارخانه زباله

کمک مالی ارائه‌شده از محل صندوق شبکه حرارتی اسکاتلند تأمین شده است که ۳۰۰ میلیون پوند به حمایت از راه‌اندازی شبکه‌های حرارتی با هدف دوگانه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای و تأمین گرمای مقرون‌به‌صرفه برای مصرف‌کنندگان در دسترس قرار می‌دهد و شورای شهر آبردین از آن با کمال میل استقبال کرد، زیرا این پروژه برای خانه‌های مستأجران و ساختمان‌های عمومی شهر، گرمای کم‌هزینه به ارمغان می‌آورد.

حذف سوخت‌های فسیلی با توسعه شبکه‌های حرارتی

سیستم‌ها یا شبکه‌های حرارتی مشترک نقش فزاینده‌ای در کمک به حذف نیاز به گرمایش با استفاده از سوخت‌های فسیلی تا سال ۲۰۴۵ خواهند داشت و در عین حال با تأمین گرما با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه برای مصرف‌کنندگان، فقر سوخت را در سراسر جهان کاهش می‌دهند. شبکه حرارتی آبردین پتانسیل لازم را برای کربن‌زدایی ساختمان‌های شهری موجود از جمله خانه‌های گرانیتی از خود نشان داده است که امکان کربن‌صفر شدن آن‌ها بسیار پایین است.

شورای شهر آبردین باور دارد امکان تأمین ۳۰ درصد از کل تقاضای گرمای شهر از طریق شبکه‌های حرارتی وجود دارد، به همین دلیل بخش مشاوره گرمایش ساختمان‌های این نهاد شامل اقداماتی برای تشویق رشد شبکه‌های حرارتی در شهر می‌شود و به توسعه‌دهندگان و مقامات محلی این اطمینان را می‌دهد که از سرمایه‌گذاری روی این شبکه‌ها متضرر نخواهند شد، زیرا با وجود بحران هزینه‌های زندگی و جنبش جهانی به سوی کربن‌صفر شدن، برای آن‌ها تقاضای روبه ‌رشدی دیده می‌شود.

تامین گرمای شهر اسکاتلندی با انرژی کارخانه زباله

کد خبر 718429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.