کاهش ۷ درجه‌ای دما در مناطق شرقی / بارش برف و باران در کشور ادامه دارد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به کاهش چهار تا هفت درجه‌ای دما در شمال شرق و شرق، از تداوم بارش برف و باران در مناطقی از کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی، کرمان و شرق هرمزگان، افزایش ابر، رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از اواخر وقت امروز با ورود سامانه بارشی، در بخش‌هایی از آذربایجان غربی و شمال آذربایجان شرقی، بارش باران و برف رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز جمعه در شمال غرب کشور و بخش‌هایی از سواحل غربی و ارتفاعات البرز مرکزی، افزایش ابر، بارش باران، وزش باد شدید و در مناطق مرتفع و سردسیر بارش برف رخ خواهد داد.

ضیائیان ادامه داد: وضعیت مذکور روز شنبه در نیمه شمالی کشور و یکشنبه در بخش‌هایی از شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور و سواحل شرقی دریای خزر ادامه خواهد داشت و روز دوشنبه در بیشتر مناطق کشور جوی آرام پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: روز شنبه در شمال غرب و سواحل دریای خزر و یکشنبه در شمال شرق و شرق کشور چهار تا هفت درجه کاهش دما انتظار می‌رود، امروز خلیج فارس، تنگه هرمز، غرب دریای عمان و فردا خلیج فارس و تنگه هرمز و روز شنبه خلیج فارس و دریای خزر مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد، با بیشینه ۱۷ و کمینه صفر درجه سانتی‌گراد است و روز جمعه، صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد همراه با غبار صبحگاهی با بیشینه ۱۶ و کمینه ۱- درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 717272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.