ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور / بارش باران ادامه دارد و آلودگی هوا اوج می‌گیرد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور، از تداوم بارش‌ها در مناطقی از کشور و افزایش غلظت آلاینده‌های جوی طی دو روز آینده خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز بارش پراکنده در جنوب خوزستان، بوشهر، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان ادامه خواهد داشت و فردا در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، نیمه جنوبی خراسان رضوی، کرمان و شرق هرمزگان، افزایش ابر، رگبار و رعدوبرق، وزش باد شدید و در بعضی مناطق گردوخاک رخ خواهد داد.

وی افزود: از اواخر وقت فردا، به تدریج سامانه بارشی از شمال غرب وارد کشور می‌شود و روز جمعه در استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، کردستان، شمال کرمانشاه، زنجان، قزوین و البرز، افزایش ابر، بارش باران، وزش باد شدید و در مناطق مستعد و سردسیر بارش برف رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: وضعیت مذکور طی روز شنبه در نیمه شمالی کشور ادامه خواهد داشت و یکشنبه در استان‌های گلستان، خراسان شمالی، خراسان جنوبی، خراسان رضوی، کرمان و شمال سیستان و بلوچستان بارش ادامه دارد.

ضیائیان ادامه داد: طی دو روز آینده در شهرهای صنعتی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی و کاهش دید و کیفیت هوا انتظار می‌رود، همچنین طی دو روز آینده خلیج فارس و تنگه هرمز مواج و متلاطم پیش‌بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، قسمتی ابری و غبار صبحگاهی، به تدریج صاف و گاهی وزش باد، با بیشینه ۱۵ و کمینه ۱- درجه سانتی‌گراد است و روز جمعه، صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد با بیشینه ۱۴ و کمینه ۲- درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 716935

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.