تفاوت تور vip کربلا با تورهای عادی

​​​​​​​انتخاب بهترین تور از میان‌ تورهای متنوع سازمان حج و زیارت، برای متقاضیان سفر به کربلا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ چراکه سختی سفر زائران را کم می‌کند و امکانات رفاهی ویژه‌ای در اختیار آنها قرار می‌دهد.

در ادامه تفاوت تورهای عادی با تورهای ویژه کربلا را مشخص می‌کنیم و بهترین کاروان‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد. درواقع شما با شناخت بهترین امکانات و ویژگی‌ها در تورهای کربلا حج و زیارت، می‌توانید انتخابی درست برای سفر به کربلا داشته باشید.

تور کربلا زمینی با اتوبوس VIP

به نقل از سایت رسم زیارت، مهم‌ترین امکاناتی که در تور کربلا vip وجود دارد، نوع اتوبوس آن است که از نوع وی‌آی‌پی ۲۵ نفره است. اتوبوس‌هایی که نسبت به اتوبوس اسکانیا ۴۲ نفره، صندلی‌های راحت‌تری داشته و سفر زمینی شما به کربلا را آسان‌تر می‌کند. به همین دلیل برای بسیاری از افرادی که متقاضی سفر به کربلا هستند، مهم است که سفر آنها از مبدأ تا پایانه مرزی، با اتوبوس وی آی پی باشد.

تور کربلا با هتل های ویژه

تفاوت تور vip کربلا با تورهای عادی

ویژه بودن تورهای کربلا دلیل دیگری هم دارد و آن هم اسکان در بهترین هتل‌های عراق است. هتل‌های شهرهای زیارتی عراق، به طورکلی سطح پایین‌تری نسبت به هتل‌های ایران دارند؛ به همین دلیل، برای بسیاری از افراد مهم است که بتوانند در بهترین هتل های کربلا، نجف و کاظمین اسکان داشته باشند. از همین رو، تعدادی از کاروان‌های عتبات عالیات، در بهترین هتل‌های ۴ ستاره و ۵ ستاره عراق ساکن می‌شوند.

هتل کوثر نجف، هتل کراون پلاس نجف، هتل یاقوت نجف، هتل الاسباط کربلا، هتل امپراطور کربلا، هتل کورال کربلا، هتل قصرالکاظمیه کاظمین و انوارالکاظمیه ازجمله بهترین‌ هتل‌های این شهرهای زیارتی و هتل هایی نزدیک حرم محسوب می‌شوند. به عنوان مثال، فاصله هتل کراون پلاس نجف تا حرم ۳۵۰ متر و همچنین فاصله هتل الاسباط کربلا تا حرم ۳۰۰ متر است.

همچنین باید بدانید که به‌طورکلی هتل‌های اختصاص‌یافته در تورهای هوایی کربلا از کیفیت بیشتری نسبت به تورهای زمینی کربلا برخوردارند.

تور کربلا در زمان‌های ویژه و خاص

علاوه بر امکاناتی که برای وسیله حمل‌ونقل و اسکان در تورهای VIP کربلا درنظر گرفته می‌شود، بسیاری از تورهایی که متقارن با ایام مناسبتی هستند، به‌صورت VIP ارائه می‌شود. دلیل آن هم این است که تقاضای سفر در این ایام، به‌شدت افزایش پیدا می‌کند؛ حتی اگر امکانات اسکان و حمل و نقل خاصی در این تورها وجود نداشته باشد، همین هم زمانی با ایام پرفضیلتی همچون ولادت و شهادت ائمه یا تعطیلاتی مثل نوروز، باعث می‌شود از این تورهای به‌عنوان تورهای VIP و ویژه نام‌برده شود.

تور کربلا با تخفیف ویژه

سازمان حج و زیارت، برای پایین آمدن قیمت تورهای خود و در نتیجه افزایش رضایت زائران، در مواقعی از سال تورهای خود را با تخفیف‌های ویژه‌ای ارائه می‌کنند. همچنین برخی از کاروان‌ها برای تکمیل ظرفیت کاروان‌های خود، در روزهای منتهی به حرکت، قیمت کاروان های خود را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند.

به عنوان مثال، تورهای ۵ شب کربلا، با قیمت ویژه‌ای ارائه می‌شوند؛ این درحالی است شما با اتوبوس اسکانیا سفر می‌کنید اما در هتل‌های ۴ ستاره و ۵ ستاره اسکان خواهید داشت.

امکانات تورهای حج و زیارت

امکانات تورهای کربلا سازمان حج و زیارت برای تمامی گروه‌ها و کاروان‌ها یکسان است؛ یعنی وعده های غذایی از آشپزخانه مرکزی سازمان حج و زیارت تأمین و به دست زائران می‌رسد؛ مداح و مدیر کاروان از افراد مجرب برگزیده می‌شوند؛ بیمه مسافرتی و هزینه درمان نیز، به‌طور رایگان در مدت سفر برای زائران درنظر گرفته می‌شود.

همچنین در برنامه زیارتی کاروان‌های حج و زیارت در کربلا، بازدید و زیارت حرم امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع)، آرامگاه طفلان مسلم، تل زینبیه، کف العباس به‌صورت گروهی انجام می‌شود. همچنین در نجف، زائران علاوه بر زیارت حرم امیرالمومنین (ع) از مسجد کوفه، مسجد سهله و آرامگاه میثم تمار بازدید می‌کنند.

علاوه بر نجف و کربلا، زائران در زیارت دوره خود، به حرم امام کاظم (ع) و امام جواد (ع) در کاظمین و همچنین حرم امام هادی (ع) و امام حسن عسکری (ع) در سامرا مشرف می‌شوند و در این مسیر از آرامگاه امامزاده سید محمد بازدید می‌کنند.

جمع‌بندی و معرفی هتل‌های VIP

در بخش‌های قبلی، ویژگی تورهای کربلا vip حج و زیارت را بیان کردیم. تورهایی که از بهترین هتل‌ها برای اسکان برخوردارند و همزمان با مناسبت‌های خاصی راهی این سرزمین می‌شوند. از این رو، لازم است با مراجعه به دفاتر زیارتی تهران حج و زیارت، نسبت به رزرو تور خود اقدام کنید.

تور کربلا هوایی دی ماه، ۷ شب، ویژه ولادت حضرت زهرا و شب جمعه کربلا، با هتل ۵ ستاره یاقوت نجف، هتل ۵ ستاره امپراطور کربلا و هتل ۳ ستاره قلعه الکاظمیه، این تور را به یکی از تورهای ویژه کربلا تبدیل کرده است.

همچنین تور ارزان کربلا زمینی ۵ شب در دی ماه، با قیمت ۴ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و با اسکان در هتل ۴ ستاره الاسباط کربلا و هتل ۵ ستاره کروان پلاس نجف و زیارت کاظمین و سامرا به‌صورت عبوری، برای متقاضیان ارائه و اجرا می‌شود.

کد خبر 716562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.