ورود سامانه بارشی جدید زمستانه به اصفهان/دمای هوا کاهش می‌یابد

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به کاهش یک تا سه درجه‌ای دمای هوا از ورود سامانه ناپایدار، بارشی در استان خبر داد.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی خروجی مدل‌های هواشناسی نشان می‌دهد، امروز شاهد گذر موج ضعیفی از روی استان هستیم.

وی افزود: بر این اساس برای مناطق مستعد در غرب و جنوب استان ناپایداری‌های ضعیف به صورت وزش باد مه آلودگی و بارش پراکنده را به همراه خواهد داشت.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان ادامه داد: وضعیت جوی در بیشتر مناطق، امروز قسمتی ابری و در برخی ساعات وزش باد در نواحی مستعد شرق و شمال تندباد لحظه‌ای و در کلانشهر اصفهان و صنعتی ناسالم برای گروه‌های حساس پیش‌بینی می‌شود.

وی تصریح کرد: در همین راستا از روز شنبه نهم تا دوشنبه یازدهم دی، جوی نسبتاً پایدار همراه با انباشت آلاینده‌ها در کلانشهر و مناطق صنعتی خواهیم داشت. در وقت دوشنبه با ورود سامانه ناپایدار، بارش‌هایی در سطح استان مورد انتظار است.

امینی درباره فعالیت سامانه شرایط پایداری و سکون نسبی جو از اوایل روز شنبه نهم تا پایان وقت یکشنبه دهم دی، گفت: فعالیت این سامانه با غبارآلودگی، کاهش دید افقی، افزایش غلظت آلاینده‌ها جوی، انباشت آلاینده‌ها و سکون نسبی در کلان‌شهر اصفهان و مناطق شهرک‌های صنعتی مورد انتظار است.

وی بالا رفتن عدد شاخص کیفیت هوا در شرایط ناسالم برای کل عموم، کاهش دید و کیفیت هوا را از مخاطرات سامانه پایداری دانست و اظهار کرد: ممنوعیت تردد غیرضروری در سطح شهرها و پرهیز از فعالیت فیزیکی و ورزشی در فضای باز به ویژه افراد آسیب‌پذیر، مدیریت تردد خودروها در سطح شهرها و کنترل فعالیت واحدهای صنعتی توصیه می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان با بیان اینکه کمینه دما طی ۲۴ ساعت آینده یک تا سه درجه کاهش خواهد داشت، افزود: بیشینه دمای هوای کلان‌شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات امروز به ۱۷ درجه سانتی‌گراد و کمینه آن بامداد فردا به ۱ درجه می‌رسد.

وی خاطرنشان کرد: بادرود با بیشینه دمای ۱۹ درجه سانتی‌گراد و بوئین میاندشت با کمینه دمای ۸- درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرم‌ترین و سردترین مناطق استان هستند.

کد خبر 715668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    1 2
    کاش نان نسیه بدون ضامن هم بود
  • آشنا IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    اینقدر هوا گرم شده که ممکن است درختان میوه شکوفه بزند
  • محمد سروش پور IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    با سلام و درود با توجه به وضعیت خاص اقلیمی کشور و خشکسالی های پی در پی و فرو نشست مناطق زیادی از کشور نیاز که صدا سیما یه کانال مستقیم و مستقل در اختیار اداره هواشناسی و محیط زیست قرار بده که با مردم در خصوص برنامه های هواشناسی و محیط زیستی همانگ و همراه باشه با توجه به اینکه باید سازمان جهادکشاورزی و محیط زیست و سازمان هواشناسی در این برنامه همکاری کنند تا هم یه برنامه منظم و دقیق برای وضعیت خشکسالی فعلی کشور و همچنین شرایط محیط زیست داشته باشند و هم اینکه کمک کنند به وضعیت بد کشاورزی و دامداری در کشور من معتقدم که این شبکه تلویزیونی سراسر ی نیاز مبرم جامعه است که باید خیلی وقت پیش انجام میشد که در حال نتیجه میداد اما با این حال هنوز هم دیر نشده اگه این شبکه را راه ندازی کنند خیلی از کاره کشاورزی و محیط زیستی طبق برنامه و در اصل میشه یه فرهنگ سازی در جامعه ایجاد بشه که از هدر رفت آب چه در کشاورزی و چه در مصرف خانگی جلوگیری کرد و در مورد بحث خشکسالی و مشکلات اقلیمی هم برنامه ریزی داشته باشید امیدوارم که مسئولان این برنامه ها را در راس کار خود قرار بدن و استفاده کنند
  • آریامنش IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    گزارش هوا شناسی را ندهید بهتر نیست؟
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۹
    0 0
    تورا خدا برای آب هوا هیچ نظریه ندهید پیشبینهاتون برای خودتون حال مردم را بهم نزنید