سامانه نسک عربستان و زمان ثبت نام حج تمتع ۱۴۰۳

ثبت نام حج تمتع ۱۴۰۳ به صورت انفرادی و خانوادگی از طریق سایت نسک توسط کشور عربستان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مسؤولان حج عربستان بر کاهش تعداد عوامل اجرایی تاکید کردند، چرا که ویزای آنها رایگان است و با کاهش تعداد عوامل اجرایی، تعداد زائران بیشتر می‌شود. البته در جلسات مسؤولان حج عربستان بر کاهش تصدی‌گری دولت‌ها برای حضور زائران تأکید شده است و ثبت نام زائران به صورت انفرادی آغاز شد؛ سعودی‌ها برای عمره نیز با طی چنین روندی امکان زیارت شخصی و بدون کاروان برخی از زائران اندونزیایی و پاکستانی را فراهم کردند.

ثبت نام حج تمتع جدید

کشور عربستان ثبت‌نام حج تمتع را آغاز و برای نخستین‌بار امکان ثبت‌نام انفرادی و خانوادگی زائران فراهم کرد.

زمان ثبت نام حج تمتع

کشور عربستان ثبت نام حج تمتع ۱۴۴۵ قمری (۱۴۰۳ شمسی و ۲۰۲۴ میلادی) را برای زائران خارجی از ۵ دی ماه ۱۴۰۲ آغاز کرد؛ وزارت حج عربستان اعلام کرد: امکان ثبت‌نام «انفرادی و خانوادگی» هم وجود دارد و زائران می‌توانند یکی از بسته‌های زیارتی را انتخاب و هزینه سفر را نیز بدون‌مجوز دولت‌ها در سامانه بپردازند.

شرایط ثبت نام حج تمتع

عربستان اعلام کرد برای ثبت‌نام حج ۱۴۴۵ «زائران همه کشورهای جهان می‌توانند برای حج آینده ثبت‌نام کنند.» این در حالی است که در برخی سال‌ها عربستان مانع از تشرف زائران برخی از کشورها شدند.

حج تمتع 1403

سامانه ثبت نام حج تمتع ۱۴۰۳

وزارت حج عربستان اعلام کرد: ارائه درخواست‌های صدور ویزای الکترونی حج عمره از طریق وبسایت «نسک» به آدرس اینترنتی https://www.nusuk.sa/ar/about‌ امکان پذیر است و اطلاعاتی از قبیل انتخاب خدمات سکونت و اقامت و تردد در عربستان به همراه اطلاعات دیگری به زبان‌های مختلف در این وبسایت در اختیار کاربران است. از جمله ویژگی‌های وبسایت نسک تسهیل اقدامات ورود مسلمانان به مکه مکرمه و مدینه منوره است.

حج تمتع در چه ماهی است

زیارت خانه خدا اعمال مخصوص به خودش را دارد که به دو شیوه عمره مفرده (حج عمره) و حج تمتع (حج واجب) انجام می‌شود؛ از تفاوت‌های حج واجب و حج عمره می‌توان به زمان برگزاری آن و اعمال آن اشاره کرد، احرامِ عمره تمتع باید در ماه‌های مخصوص حج انجام شود ولی احرامِ عمره مفرده این شرط را ندارد.

سازمان حج و زیارت ایران

سازمان حج و زیارت ایران نیز به واجدین شرایط حج تمتع اعلام کرد اطلاعات خود را در سامانه reserve.haj.ir به‌روزرسانی کنند،

کد خبر 715126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.