تداوم بارش برف و باران در کشور/ کاهش محسوس دما در این مناطق

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به کاهش دما در نوار شمالی، از تداوم بارش برف و باران در مناطقی از کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز در بیشتر مناطق کشور، جوی پایدار حاکم است و فردا در استان‌های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و شمال و شرق خراسان رضوی، بارش باران گاهی با رعدوبرق، وزش باد و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: وضعیت مذکور تا بعدازظهر جمعه ادامه خواهد داشت و پنجشنبه در مناطقی از ایلام، خوزستان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، شمال فارس و ارتفاعات غربی اصفهان نیز افزایش ابر، رگبار پراکنده، گاهی همراه با رعدوبرق و در ارتفاعات بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: روز شنبه در شمال خراسان رضوی بارش به صورت پراکنده رخ می‌دهد و در سایر مناطق کشور تا روز یکشنبه جوی پایدار حاکم خواهد بود و انتظار می‌رود طی این مدت غلظت آلاینده‌های جوی در شهرهای تهران، کرج، اصفهان، تبریز و اراک، افزایش یابد.

وی ادامه داد: دمای هوا از امروز تا شنبه در نیمه شمالی کشور به ویژه در سواحل دریای خزر به طور محسوسی کاهش خواهد یافت و امروز خلیج فارس و از بعدازظهر پنجشنبه و طی روز جمعه دریای خزر مواج است.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف و غبار محلی با بیشینه ۱۶ و کمینه -۳ درجه سانتی‌گراد است و روز پنجشنبه، صاف تا قسمتی ابری و غبارآلود با بیشینه ۱۵ و کمینه ۲- درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 715080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.