اهمیت آموزش در مدیریت بحران با توجه به زلزله‌خیر بودن کشور

رئیس پژوهشکده مدیریت خطرپذیری و بحران پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی با اشاره به تشکیل ستاد آمادگی عمومی در برابر زلزله برای آموزش مردم گفت: در هر محله‌ای باید مدرسه ایمن داشته باشیم و از طریق این مدرسه آموزش انتقال داده شود تا در صورت بحران نیز از مدرسه استفاده شود.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا کامبد امینی‌حسینی در یک گفت‌وگوی رادیویی با اشاره به اهمیت آموزش در مدیریت بحران با توجه به اینکه لرزه‌خیر بودن کشور اظهار کرد: پنجم دی سالگرد زلزله بم است که چندین هزار نفر از هموطنانمان را در آن حادثه تلخ از دست دادیم.

وی با بیان اینکه بحث آمادگی در رویارویی با زلزله بسیار اهمیت دارد، افزود: بحث آموزش همگانی برای عموم مردم و آموزش‌های تخصصی برای گروه مختلف مهم است، در بحث آموزش همگانی مردم باید با موقعیت جایی که در آن زندگی می‌کنند آشنا شوند و آموزش ببینند که چگونه در مواقع خطر از خود محافظت کنند، از طریق مدارس، رسانه‌ها و نشریات می‌توان در این خصوص اطلاع‌رسانی کرد.

امینی حسینی تصریح کرد: بحث‌های مربوط به پناه‌گیری در مکان‌های امن ساختمان در آموزش قابل انتقال است که می‌تواند بسیار اثربخش باشد. هر سازمان و نهادی در راستای وظایف خود باید اقداماتی را در این زمینه انجام دهد. هلال‌احمر، پژوهشگاه زلزله، شهرداری‌ها و تمام نهادها فعالیت‌هایی در این خصوص دارند، اما اگر این سازمان‌ها به صورت مستقل کار کنند اثربخشی چندانی ندارند.

رئیس پژوهشکده مدیریت خطرپذیری و بحران پژوهشگاه بین‌المللی زلزله‌شناسی اضافه کرد: ستاد آمادگی عمومی در برابر زلزله را تشکیل دادیم تا مطالب مورد نیاز تدوین شده و در اختیار مردم قرار بگیرد. برنامه‌ریزی‌هایی برای مدیریت بحران محله‌محور تدوین شده که در هر محله‌ای باید مدرسه ایمن داشته باشیم و از طریق این مدرسه آموزش انتقال داده شود تا در صورت بحران نیز از مدرسه استفاده شود.

کد خبر 714812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.