افزایش دما در نوار شمالی کشور / آلودگی هوا افزایش می‌یابد

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به افزایش دما در نوار شمالی کشور، از افزایش غلظت آلاینده‌های جوی در کلان‌شهرهای صنعتی همچون تهران، کرج، تبریز، اراک و اصفهان خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور، جوی آرام و پایدار مستقر می‌شود و در نوار شمالی کشور به ویژه سواحل دریای خزر، شاهد افزایش نسبی دما خواهیم بود.

وی افزود: روز پنجشنبه با گذر امواج تراز میانی جو از کشور، به تدریج در شرق اردبیل، سواحل دریای خزر و خراسان شمالی، ابرناکی و بارش همراه با وزش باد شمالی و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود، همچنین در جنوب غرب کشور نیز افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: تا ظهر جمعه، بارش در گیلان، مازندران، گلستان و خراسان شمالی ادامه می‌یابد و بعدازظهر با کاهش بارش در این مناطق در شمال خراسان رضوی، ابرناکی و رگبار باران پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در ارتفاعات زاگرس واقع در جنوب غرب کشور و جنوب کرمان نیز رگبار پراکنده و وزش باد انتظار می‌رود و روز شنبه در بیشتر مناطق کشور آسمان صاف و آرام خواهد بود.

ضیائیان با بیان اینکه در کلان‌شهرهای صنعتی همچون تهران، کرج، تبریز، اراک و اصفهان، افزایش غلظت آلاینده‌های جوی پیش‌بینی می‌شود، گفت: امروز و فردا خلیج فارس و از اواخر پنجشنبه و جمعه دریای خزر مواج خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت هوای کنونی استان اصفهان، صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد، به تدریج هوا ناسالم برای گروه‌های حساس با بیشینه ۱۷ و کمینه صفر درجه سانتی‌گراد است و روز چهارشنبه، صاف تا کمی ابری، گاهی وزش باد و هوا ناسالم با بیشینه ۱۸ و کمینه صفر درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 714787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.