اعتصاب ریلی آلمان / تداوم اختلال در سفر با قطارها تا ۲۰۲۴

اتحادیه نمایندگان رانندگان قطار آلمانی از تداوم اعتصاب‌های ریلی در سال جدید به‌دنبال ممانعت اپراتور راه‌آهن ملی از پذیرش درخواست‌های رانندگان خبر داد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، اتحادیه نمایندگان رانندگان قطار در آلمان طی یک مناقشه جدی با اپراتور اصلی راه‌آهن ملی دویچه‌بان (DB) بر سر ساعت‌های کاری و پرداخت حقوق، با اکثریت قاطع به برگزاری اعتصابات بدون پایان در سال آینده رأی دادند.

موضوع اصلی درخواست‌های اتحادیه شامل کاهش ساعات کاری نوبتی از ۳۸ ساعت به ۳۵ ساعت در هفته بدون کاهش دستمزد است که کارفرمایان تاکنون از پذیرش آن خودداری کرده‌اند.

اتحادیه همچنین به‌دنبال افزایش حقوق ۵۵۵ یورویی در ماه برای کارمندان به اضافه پرداخت یک‌باره تا سقف سه‌هزار یورو برای مقابله با تورم است.

اعتصاب ریلی آلمان / تداوم اختلال در سفر با قطارها تا ۲۰۲۴

اعتصاب رانندگان قطار در آلمان

اتحادیه نمایندگان رانندگان قطار آلمانی در اوایل ماه جاری به راه‌اندازی یک تعطیلی ۲۴ ساعته حمل‌ونقل عمومی پرداخت که باعث اختلال شدید در خدمات راه‌آهن ملی دویچه‌بان شد.

پس از آن اتحادیه اعلام کرد تا قبل از هشتم ژانویه ۲۰۲۴ هیچ اعتصابی وجود نخواهد داشت، با این حال اختلافات به‌طور غیرعادی با افزایشی سریع مواجه بود که این امر در اوایل سال آینده بر سفرهای ریلی تأثیر چشم‌گیری خواهد داشت، البته هنوز اطلاعاتی درباره تاریخ آغاز و مدت زمان اعتصاب ارائه نشده است.

پیش از این نیز اتحادیه کارگران راه‌آهن EVG در آوریل برای افزایش دستمزدها دست به اعتصاب زدند که باعث شد حمل‌ونقل ریلی به‌مدت یک روز کامل فلج شود؛ این گروه در مارس نیز طی اقدامی مشابه باعث شد تمام قطارهای اپراتور راه‌آهن ملی دویچه‌بان برای سفر در مسافت‌های طولانی برای یک روز کامل از حرکت باز بمانند.

اعتصاب ریلی آلمان / تداوم اختلال در سفر با قطارها تا ۲۰۲۴

اختلاف دو اتحادیه حل‌وفصل شد، با این حال اتحادیه نمایندگان رانندگان قطار هنوز به اهداف خود دست پیدا نکرده و از تداوم اعتصاب‌ها در ۲۰۲۴ خبر داده است.

اپراتور راه‌آهن ملی به این ترتیب از مسافران خواسته است سفرهای خود را تا جای ممکن به تعویق بیاندازند و اعلام کرده است مسافران در صورت تهیه بلیط و تداوم اعتصاب‌ها، مبالغ پرداختی خود را بدون هیچ کم و کاست دریافت خواهند کرد.

کد خبر 713804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.