قانون ایمنی زیستی بعد از ۱۵ سال به‌روزرسانی می‌شود

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: قانون «ایمنی زیستی» بعد از ۱۵ سال به‌روزرسانی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه اظهار کرد: قانون «ایمنی زیستی» که در سال ۸۸ و در قالب طرحی از سوی مجلس وقت برای رسیدگی به مخاطرات زیستی تصویب شده بود، پاسخگوی نیازهای فعلی کشور به لحاظ زیستی نیست.

وی با اشاره به اینکه این مسئله در سیزدهمین جلسه شورای ملی ایمنی زیستی مطرح شد، گفت: در این جلسه که با حضور محمد مخبر- معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد - مقرر شد که اصلاحات قانون ایمنی زیستی در کمترین زمان ممکن تهیه و در قالب لایحه به دولت ارائه شود تا راه حل‌های نوین علمی و قانونی برای حل معضلات و مخاطرات زیستی در این حوزه داشته باشیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: تلاش می‌کنیم در کمترین زمان ممکن اصلاحات مورد نظر با همکاری دستگاه‌های متولی از جمله محیط زیست، جهاد کشاورزی، وزارت بهداشت و وزارت علوم تهیه و لایحه مذکور تقدیم مجلس شود.

وی تاکید کرد: این لایحه با تاکید بر حفظ امنیت و سلامت غذایی همچنین با مدنظر قرار دادن مخاطرات احتمالی محصولات تراریخته و آسیب‌های احتمالی آن بر محیط زیست به‌ویژه تنوع زیستی تهیه و تدوین خواهد شد.

سلاجقه با تاکید بر اینکه این اولین جلسه شورای ملی ایمنی زیستی در دولت سیزدهم برگزار شد، اضافه کرد: این جلسه شش دستور کار و پنج مصوبه داشت که در آن بعد از معرفی اعضای جدید، رئیس جدید دبیرخانه این شورا نیز معرفی شد.

کد خبر 713471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.