۲۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۳۷
بحران فزاینده چاقی در اروپا

بحران چاقی در اروپا نرخ روزافزونی دارد، به‌طوری‌که از هر ۶ شهروند اتحادیه یک نفر چاق و بیش از نیمی از بزرگسالان در آن دارای اضافه وزن هستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، چاقی یک مشکل جدی برای سلامت عمومی است، زیرا خطر ابتلاء به بیماری‌های مزمن مانند فشار خون بالا، دیابت، بیماری عروق کرونری قلب و برخی سرطان‌ها را افزایش می‌دهد.

چاقی و اضافه وزن در اروپا

داده‌ها نشان می‌دهد از هر ۶ اروپایی یک نفر چاق و بیش از ۵۰ درصد بزرگسالان اتحادیه دارای اضافه وزن هستند، این نرخ‌ها از کشوری به کشور دیگر متفاوت، اما آنچه محرز است این‌که چاقی در اروپا چالش فزاینده‌ای به‌شمار می‌رود.

بر اساس گزارش ۲۰۱۹ اداره آمار رسمی اتحادیه اروپا (یورواستات)، ۴۴.۸ درصد از بزرگسالان ساکن اتحادیه اروپا دارای وزن طبیعی، بیش از نیمی از آن‌ها (۵۲.۷ درصد) دارای اضافه وزن و ۲.۵ درصد دارای کمبود وزن بودند.

بحران فزاینده چاقی در اروپا

پیامدهای چاقی و اضافه وزن در اروپا

گزارش چاقی منطقه‌ای اروپا ۲۰۲۲ سازمان جهانی بهداشت نشان می‌دهد که چاقی چهارمین علت پس از فشار خون بالا، خطرات رژیم غذایی و تنباکو است که با بیش از ۱۳ درصد از کل مرگ‌ومیرها ارتباط دارد.

بر اساس گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) نیز به‌طور متوسط در اتحادیه اروپا، اضافه وزن و چاقی امید به زندگی را تقریباً سه سال کاهش می‌دهد.

برآوردهای اخیر همچنین نشان می‌دهد که اضافه وزن و چاقی باعث بیش از ۱.۲ میلیون مرگ در هر سال در منطقه اروپایی سازمان بهداشت جهانی می‌شود که شامل ۵۳ کشور است.

بحران فزاینده چاقی در اروپا

کشورهای اروپایی با بیشترین و کمترین نرخ چاقی

کرواسی و مالت (هر دو با ۶۴.۸ درصد) بالاترین نسبت افراد دارای اضافه وزن را در اتحادیه اروپا دارند و تقریباً از هر دو از هر سه نفر در این کشورها دارای اضافه وزن در نظر گرفته می‌شوند، پس از آن‌ها نیز ایسلند، چک و مجارستان با نرخ اضافه وزن ۶۰ درصد یا بیشتر قرار دارد.

کمترین نسبت افراد دارای اضافه وزن در ایتالیا (۴۵.۷ درصد)، فرانسه (۴۷.۲ درصد) و لوکزامبورگ (۴۸.۴ درصد) ثبت شده است که تنها کشورهایی بودند که نرخ اضافه وزن کمتر از ۵۰ درصد داشتند.

بحران فزاینده چاقی در اروپا

کد خبر 713440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.