ورشکستگی رستوران‌های آلمانی با افزایش مالیات بر ارزش افزوده

افزایش مالیات بر ارزش افزوده توسط دولت آلمان برای هتل‌ها و رستوران‌ها، آن‌ها را به سمت تعطیلی یا ورشکستگی کشانده است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دولت آلمان از افزایش مالیات بر ارزش افزوده از ۷ به ۱۹ درصد برای غذاهای سرو شده در رستوران‌ها و هتل‌ها از ژانویه پیش رو خبر داد و به دانمارک، لتونی و استونی به‌عنوان کشورهایی پیوست که بالاترین نرخ مالیات بر ارزش افزوده را برای غذا در اتحادیه اروپا دارند.

این اقدام آخرین ضربه برای رستوران‌هایی به‌شمار می‌رود که مانند دیگر بخش گردشگری، بیشترین آسیب را از قرنطینه‌های کرونایی دیدند و زمستان دیگری را با هزینه‌های بالای انرژی متحمل می‌شوند.

برلین سه سال پیش یعنی زمانی که شیوع کووید -۱۹ به اقتصاد ضربه زد، مالیات را کاهش داد و صدراعظم فعلی پیش از انتخابات وعده داده بود مالیات هرگز به ۱۹ درصد قبلی بازنخواهد گشت.

ورشکستگی رستوران‌های آلمانی با افزایش مالیات بر ارزش افزوده

تعطیلی و ورشکستگی رستوران‌ها در آلمان

بازگشت نرخ مالیات بر ارزش افزوده به سطوح پیش از کرونا هزاران رستوران آلمانی را در معرض خطر تعطیلی یا ورشکستگی قرار می‌دهد. در واقع رئیس صنف رستوران‌دارها اعلام کرد که ۱۲ هزار واحد غذایی و هتل در این کشور تحت نرخ جدید دوام نخواهند آورد.

اعلام نرخ‌های جدید به احتمال قوی با افزایش دو یورویی قیمت غذاهای کلاسیک آلمانی از جمله شنیسل و کاری وورست همراه خواهد بود که بسیاری از مردم ممکن است قادر به پرداخت مبلغ آن نباشند. نماینده رستوران‌دارهای آلمان در انتقاد از این افزایش مالیات بر ارزش افزوده اعلام کرد که در شرایط پس از کرونا و بحبوحه تورم، مشاغل نمی‌توانند به‌تنهایی از عهده همه بحران‌های وارده برآیند.

وی عمل نکردن صدراعظم به قول خود را ناخوشایند معرفی کرد و اختصاص بودجه‌های به ظاهر بی‌پایان برای جنگ‌ها را آن هم در شرایطی که این هزینه از جیب شهروندان شاغل تأمین می‌شود مایه تأسف دانست.

ورشکستگی رستوران‌های آلمانی با افزایش مالیات بر ارزش افزوده

دولت به‌رغم تمام انتقادات تأکید کرد که قانون افزایش مالیات بر ارزش افزوده از ژانویه اعمال خواهد شد و تنها شرکت‌های تحویل بار و کالا تحت تأثیر این افزایش قرار نخواهند گرفت.

کد خبر 712990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.