روز ملی بحرین ۲۰۲۳ + پوستر و تاریخچه

روز ملی بحرین هر سال در ۱۶ و ۱۷ دسامبر (۲۵ و ۲۶ آذر) به یاد استقلال این کشور در ۱۹۷۱ پس از یک دوره طولانی سلطه بریتانیا برگزار می‌شود. این دور روز در بحرین تعطیل رسمی است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، روز ملی بحرین به‌عنوان مناسبتی که در قلب هر یک از اهالی این کشور جای دارد، یادآور داستان موفقیت‌آمیزی است که برای این کشور و توسط مردم آن در ۱۹۷۱ نوشته شد. در این تاریخ بحرین پس از یک دوره طولانی سلطه بریتانیا به استقلال رسید.

روز ملی بحرین ۲۰۲۳ + پوستر و تاریخچه

تاریخ روز ملی بحرین ۲۰۲۳

۱۶ و ۱۷ دسامبر روز ملی بحرین و نویدبخش آغاز فصلی پر رونق و صلح‌آمیز برای بحرین است. این دو روز تعطیلات عمومی کشور به‌شمار می‌رود و در طول آن‌ها تمام مدارس و مشاغل کشور تعطیل هستند.

روز ملی بحرین ۲۰۲۳ + پوستر و تاریخچه

تاریخچه روز ملی بحرین

پادشاهی بحرین کشوری جزیره‌ای در خلیج فارس و دارای مجمع الجزایری زیبا از ۵۰ جزیره طبیعی و ۳۳ جزیره مصنوعی است. این جزیره به همراه چندین قلمرو دیگر خلیج فارس دیگر در دهه ۱۹۶۰ تحت سلطه بریتانیا بود. بر اساس معاهده الحمایه، بریتانیا در صورت حملات دریایی از بحرین حمایت می‌کرد و این کشور از ایجاد روابط بین‌المللی با هر کشور دیگر بدون رضایت انگلستان منع شد. این توافق عملاً به بریتانیا اجازه کنترل غیرمستقیم اما مطلق را بر این کشور جزیره‌ای داد.

روز ملی بحرین ۲۰۲۳ + پوستر و تاریخچه

جنگ جهانی دوم تغییرات گسترده‌ای را در چشم‌انداز جهانی ایجاد کرد و بحرین نیز از این قاعده مستثنی نبود. نارضایتی از حکومت بریتانیا مدتی بود که در حال شکل‌گرفتن بود و به اعتراضات متعددی تبدیل شد که در نهایت پانزدهم آگوست ۱۹۷۱ به امضای توافق‌نامه‌ای میان دو کشور منتهی شد.

بحرین طبق این توافق از سلطه انگلستان درآمد و پس از چهار ماه که بریتانیایی‌ها آن را ترک کردند به کشوری مستقل تبدیل شد. با این حال مردم روز شانزدهم دسامبر ۱۹۷۱ را روز اصلی آزادی کشور می‌دانند که نخستین پادشاه بحرین بر تخت سلطنت نشست. وی که بسیار محبوب مردمش بود، اصلاحات متعددی انجام داد که اقتصاد و ثبات کشور را متحول و کشور را در طول سلطنت ۳۸ ساله‌اش به قطب مالی خلیج فارس تبدیل کرد.

روز ملی بحرین ۲۰۲۳ + پوستر و تاریخچه

جشن‌های روز ملی بحرین هر سال با آتش‌بازی، اجرای نمایش و مجموعه‌ای از رویدادهای فرهنگی هم‌چون رژه، اجرای موسیقی، پای‌کوبی و غذاهای سنتی برگزار می‌شود. این روز همچنین فرصتی برای تأمل در تاریخ غنی کشور و به‌رسمیت شناختن مشارکت مردم در شکل دادن به هویت و پیشرفت بحرین است و به دستاوردهای چشمگیر آن تحت رهبری پادشاه محبوبش از جمله نوسازی و توسعه زیرساخت‌ها، اقتصاد و جامعه کشور احترام می‌گذارد.

در روز ملی بحرین، اهالی گرد هم می‌آیند و میراث فرهنگی، غرور ملی و وحدت خود را جشن می‌گیرند.

کد خبر 712376

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.