۲۴ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۴
قیمت هر بشکه نفت امروز ۲۴ آذر

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۴ سنت معادل ۰.۵۷ درصد افزایش به ۷۷ دلار و ۵ سنت رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از رویترز، پیش‌بینی خوش‌بینانه آژانس بین‌المللی انرژی در مورد تقاضای نفت در سال آینده میلادی و ضعف دلار قیمت نفت را در روز جمعه بالا برده است. نفت در آستانه اولین افزایش قیمت هفتگی طی دو ماه گذشته قرار دارد.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۴۴ سنت معادل ۰.۵۷ درصد افزایش به ۷۷ دلار و ۵ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۴۳ سنت معادل ۰.۶۰ درصد افزایش ۷۲ دلار و یک سنت معامله می‌شود.

هر دوی این شاخص‌های نفتی یک افزایش قیمت متعادل را طی یک هفته گذشته تجربه کرده‌اند.

اطلاعیه فدرال رزرو آمریکا در اواسط هفته در مورد احتمال کاهش نرخ بهره در سال آینده میلادی از قیمت نفت حمایت کرده است.

خبر توقف روند افزایش نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا و پایین آمدن آن در ۲۰۲۴ باعث شد شاخص دلار در روز پنجشنبه به پایین‌ترین سطح طی چهار ماه گذشته برسد. پایین آمدن ارزش دلار خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر می‌کند.

اما بانک مرکزی اروپا در روز پنجشنبه اعلام کرد هزینه‌های وامگیری برای مدت طولانی‌تری در همین سطح بالا باقی می‌مانند.

آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماهانه خود آورده است مصرف نفت در دنیا ۱.۱ میلیون بشکه در روز در ۲۰۲۴ افزایش می‌یابد. این رقم ۱۳۰ هزار بشکه در روز بالاتر از پیش‌بینی قبلی این آژانس و حاکی از بهبود دورنمای تقاضا در آمریکا و قیمت پایین‌تر نفت است.

پیش‌بینی آژانس بین‌المللی انرژی از تقاضای نفت در سال آینده میلادی تقریباً کمتر از نصف پیش‌بینی انجام شده توسط اوپک است. اوپک رشد تقاضای نفت در ۲۰۲۴ را ۲.۲۵ میلیون بشکه در روز تخمین می‌زند.

اطلاعات ضعیف اقتصادی در چین به عنوان دومین مصرف کننده بزرگ نفت دنیا، قیمت این کالا را طی هفته‌های اخیر تحت فشار قرار داده است. اطلاعات اداره آمار چین در روز جمعه نشان می‌دهد فعالیت پالایشگاهی در این کشور در ماه نوامبر به پایین‌ترین سطح از ابتدای سال جاری میلادی رسیده است.

کد خبر 712142

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.