«هام» آموزش والدین و فرزندان برای حرکت در مسیر سالم نوجوانی

رئیس اداره مشارکت‌های فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان از برگزاری سلسله کارگاه‌های آموزشی مهارتی والدین و دانش‌آموزان، با رویکرد آمادگی ورود به دوره نوجوانی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره ارتباطات سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان، هادی سینایی با اشاره به برگزاری رویداد «هام»، اظهار کرد: نام این رویداد اختصار سه عبارت شامل هوشیار باش، آرام باش، متمرکز باش است.

وی افزود: این رویداد حاصل هم‌افزایی اداره کل آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان است که با هدف پیشگیری از آسیب‌های دوران نوجوانی برگزار می‌شود.

رئیس اداره مشارکت‌های فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان گفت: شرکت‌کنندگان در این رویداد دانش‌آموزان دوره دوم ابتدایی شامل کلاس‌های چهارم، پنجم و ششم و والدین آن‌ها هستند و براساس این طرح، دانش‌آموزان و والدین در دوره‌های چهار ساعته حضور پیدا می‌کنند و سپس ۲۵ درصد از افراد آموزش دیده بنا بر شاخص‌های مدنظر روانشناسان و مشاوران انتخاب و وارد دوره بعدی می‌شوند.

سینایی ادامه داد: در مرحله بعد که به صورت کارگاهی برگزار می‌شود، در هفت ساعت والدین و فرزندان به صورت مجزا تحت آموزش‌های اساتید دانشگاه علوم پزشکی اصفهان قرار می‌گیرند و سپس با روش تفریح و سرگرمی، مهارت‌های آمادگی برای ورود به دوره نوجوانی را تمرین می‌کنند.

وی با بیان اینکه این طرح به صورت پایلوت در نواحی سه و چهار آموزش و پرورش اصفهان در حال برگزاری است، گفت: این رویداد به مرور به مدارس دیگر نواحی آموزش و پرورش نیز تسری پیدا می‌کند و امیدواریم در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مؤثر باشد.

رئیس اداره مشارکت‌های فرهنگی و اجتماعی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان تأکید کرد: در این طرح والدین یاد می‌گیرند با آسیب‌های دوره نوجوانی مانند ورود بچه‌ها به حوزه مصرف مواد مخدر و مشروبات الکلی و ارتباط با جنس مخالف چگونه برخورد کنند و برای مقابله با این آسیب‌ها چه مواردی را مدنظر داشته باشند تا نوجوان آن‌ها مسیر زندگی را به صورت سالم طی کند.

سینایی با بیان اینکه این رویداد آذرماه سال جاری آغاز شده و شاهد دومین هفته برگزاری آن هستیم، گفت: این سلسله کارگاه‌ها تا اردیبهشت ۱۴۰۳ ادامه دارد.

«هام» آموزش والدین و فرزندان برای حرکت در مسیر سالم نوجوانی

کد خبر 712087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.