سود تولید سوخت کمکی کارخانجات سیمان از پسماند شهری اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به سود تولید سوخت کمکی کارخانجات سیمان از پسماند شهری این کلان‌شهر گفت: تا هفته‌های آینده، فراخوان انتخاب پیمانکار برای احداث خط RDF به ظرفیت ۱۵۰ تن را برای شهر اصفهان اعلام می‌کنیم.

غلامرضا ساکتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه مسیر پیشرفت به‌سوی استفاده از تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین در حوزه مدیریت پسماند و هوشمندسازی باز شده است، اظهار کرد: یکی از مواردی که اصفهان را در مقایسه با سایر شهرهای کشور پیشتاز کرده، موضوع RDF یا سوخت مشتق شده از پسماند است.

وی افزود: بخشی از پسماندهای شهری که در کارخانه کود آلی پردازش می‌شود، مواد فسادپذیر است و به‌صورت هوازی تبدیل به کمپوست می‌شود که در آینده قرار است به کمک تکنولوژی هاضم بی‌هوازی این اتفاق بیفتد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان ادامه داد: بخش دیگر از پسماند ورودی به کارخانه مواد ریجکتی است که شامل پلاستیک‌ها، نایلون‌ها و مواد غیر قابل بازیافت از قبیل منسوجات است که توسط یک خط تولیدی به‌نام خط RDF یا سوخت مشتق شده از پسماند تبدیل به سوخت جامد فشرده برای استفاده در کارخانجات سیمان می‌شود.

ساکتی با اشاره به سود تولید سوخت کمکی کارخانجات سیمان از پسماند شهری این کلان‌شهر اضافه کرد: جلسات مربوطه در سازمان شهرداری‌ها، وزارت کشور و وزارت نفت همراه با همکاران در حوزه سازمان شهرداری‌ها انجام شده و تا هفته‌های آینده، فراخوان انتخاب پیمانکار برای احداث خط RDF به ظرفیت ۱۵۰ تن را برای شهر اصفهان اعلام می‌کنیم.

وی بیان کرد: از ۳۵۰ تن ریجکت کارخانه روزانه ۱۵۰ تن از آن تبدیل به RDF و سرانجام برای استفاده به کارخانه سیمان منتقل می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اظهار کرد: باید کارخانجات سیمان در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند و استانداری، اداره کل صمت و سایر مبادی ذی‌ربط که در این زمینه مجوزهای بهره‌برداری را صادر می‌کنند، به حوزه توافقات بینابینی و بین بخشی کمک کنند تا بتوان دفن پسماند یا ریجکت را در شهر اصفهان با یک برنامه چند ساله به صفر برسانیم.

کد خبر 711949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.