رونمایی از طرح دفتر مرکزی غول فناوری چینی

غول فناوری چینی، تنسنت، از طرح‌های دفتر مرکزی بزرگ جدید خود رونمایی و اعلام کرد این پروژه پس از افتتاح دو برابر اندازه دفتر مرکزی اپل در کالیفرنیا خواهد بود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شرکت فناوری چینی تنسنت، مالک سرویس‌های پیام رسانی WeChat و QQ، از طرح جدید پردیس خود رونمایی کرد که با مساحتی بالغ بر ۵۰۰ هزار مترمربع و چهار برج که از یک فضای باز مرکزی سر به فلک خواهند کشید، قرار است ۲۴ هزار کارمند را درون خود جا دهد. این مرکز پس از افتتاح طی مدت پنج سال، تقریباً دو برابر اندازه دفتر مرکزی اپل در کالیفرنیا خواهد بود.

این ساختار برجسته به‌عنوان نقطه کانونی یک «شهر آینده» بلندپروازانه و عمدتاً بدون خودرو در شهر شنژن واقع در جنوب چین ساخته می‌شود و هندسه چرخان آن اکوسیستمی را ایجاد می‌کند که در آن همه چیز در کنار هم قرار می‌گیرد و کار در یک محیط تعاملی بسیار مشارکتی ادغام می‌شود.

طبقات پایین این طرح برج‌های اداری را از طریق یک لابی بزرگ و مجهز به امکانات آموزشی، تفریحی، ورزشی و تناسب اندام مشترک از جمله زمین‌های بسکتبال، تنیس و بدمینتون به هم متصل می‌کند، رستوران‌ها و مغازه‌ها نیز تمایز بین فضای عمومی و خصوصی را از بین می‌برند.

رونمایی از طرح دفتر مرکزی جدید شرکت چینی

یک شهر درون شهر

پردیس جدید و بزرگ تنسنت که پیش از این در ۲۰۲۰ برای برپایی در زمینی بازسازی شده به سمت مصب رودخانه مروارید رونمایی شد، از طریق کشتی و سیستم متروی شهر به بقیه شهر شنژن متصل می‌شود و و هرچند یک منطقه عمدتاً بدون خودرو است، کارمندان آن می‌توانند از طریق پل‌های جاده‌ای که به فضاهای پارکینگ و مکان‌های تردد متصل می‌شوند به دفتر مرکزی آن دسترسی داشته باشند.

دفتر مرکزی این شرکت فناوری یکی از ده‌ها سازه از جمله مدارس و امکانات عمومی این مجموعه خواهد بود که به‌رغم آغاز ساخت‌وسازها هنوز از طرح آن‌ها رونمایی نشده است. با این وجود برای ایجاد حس انسجام بین مرکز جدید و محیط اطراف آن، یک موتیف مارپیچ به شبکه‌ای از مسیرهای عابر پیاده گسترش پیدا می‌کند که از ساختار مرکزی به سمت بیرون می‌آیند. طرح جامع جدید همچنین شامل یک مسیر مواج است و در ایجاد آن سعی شده بدون تغییر هیچیک از ساختمان‌های موجود، آن‌ها را از طریق یک شبکه پیاده‌روی و محوطه‌سازی به‌طور استراتژیک با هم پیوند داده و به نوعی از فضای عمومی به‌عنوان وسیله‌ای برای گره زدن کل طرح جامع به هم استفاده شود.

طرح پردیس جدید غول فناوری چینی ارتباط با فضای بیرون و در عین حال یک فضای کاری واقعاً کاربردی ارائه می‌دهد. ساختمان برای بهره‌مندی از تهویه طبیعی طراحی و به‌منظور کاهش هدر رفت آب، مفهوم شهر اسفنجی برای جذب آب باران و محافظت شدن در برابر طوفان در طرح ساخت آن اعمال شده است.

رونمایی از طرح دفتر مرکزی جدید شرکت چینی

انتظار می‌رود این دفتر برای سی‌امین سالگرد تأسیس تنسنت در ۲۰۲۸ افتتاح و جایگزین دفتر اصلی شرکت در شنژن به‌عنوان دفتر مرکزی جهانی آن شود.

کد خبر 711339

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.